imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

Felhívtam a magyar Apple Supportot és WOW!


Egy régebb óta felmerült hibát sikerült orvosolnia az Apple-nek a fiókommal kapcsolatosan, telefonon keresztül. A Supporttal folytatott negyed órás beszélgetéseim tapasztalatai következnek.

Mindenki utálja a telefonos ügyintézést: lassú, macerás, idegesítő és a végén úgyis azt küldöd el melegebb éghajlatra, aki a legkevésbé sem tehet a problémádról. A Nokia Care-rel kapcsolatosan különösen durva horror sztorijaim vannak, ami nagyjából annyival foglalható össze: köszönjük a vásárlást, innentől le vagy tojva! A felhalmozódott előítéletek miatt álmomban nem gondoltam volna, hogy létezik igazán pozitív ellenpélda is. Pedig nagyon is!

Az évek során nem igazán volt olyan gondom az eszközeimmel, amiért telefont kellett volna ragadnom. Általában mindenhez találtam eddig megoldást a neten, lényegében ez ad alapot a Tippek rovatunknak is, ahol rendszerint ezeket a tapasztalatokat szoktuk megosztani veletek. Egy iMessage hiba azonban hónapok óta nem hagyott nyugodni: se szó, se beszéd, a MacBookomon, majd egy idő után már az iPademen sem volt elérhető a szolgáltatás, csak az iPhone-omon.

Felkerestem hát a support.apple.hu oldalt, ahol néhányat kattintva máris felajánlotta az Apple, hogy adjam meg az elérhetőségem és felhívnak, vagy írjam le a hiba típusát és, amikor telefonálok, akkor már tudni fogják, hogy mire kell megoldást találniuk. Amint lehetőségem volt, telefonáltam is (06 80 983 435, ingyenesen hívható zöldszám). Egy kedves, magyar nyelvű ügyintéző hölgy vette fel a telefont, megkérdezte a nevem, a készülékek pontos típusát és többször körbeírtam a problémát.

Elkérte az elérhetőségeimet arra az estre, ha esetleg megszakadna a vonal. Miután mindent pontosított megkérdezte, hogy lehetséges-e az angol nyelvű kommunikáció. Nem tudom mi történt volna, ha nemet mondok, de máris kapcsolta a kollégáját. Mialatt várakoztam az Apple Music teljes Top Hits listáját végighallgattam a telefonban, 3-4 perc várakozás után letettem a telefont.

Körülbelül 2 percen belül visszahívtak, ekkor már egy indiai supportos úriember volt a kagyló másik oldalán (ez azért előnyös, mert az általános iskolás angolt is megérti, hunglishből pedig perfekt). Már mindent tudott a problémámról és pontosan tudta, hogy milyen eszközeim vannak, illetve a magyar ügyintézőktől az Apple ID-mat is megkapta. Megkért, hogy jelentkezzek be az appleid.apple.com oldalon, görgessek le és kattintsak a Support Pin opcióra. Miután generáltam egy 4 számjegyű kódot, már hozzáférhetővé vált számára is a fiókom.

Innentől gyakorlatilag 50 másodpercet kellett várnom, amíg az ügyintéző lelőtte a fiókom, majd visszaállította. Megkért, hogy próbáljak meg újra bejelentkezni az iMessage-be, és siker! Gyakorlatilag ennyi időre volt szüksége az Apple-nek, hogy megoldja a problémámat több ezer kilométerről (Írországból). A mai tippem az lenne tehát: ha összetett problémátok van az Apple termékekkel kapcsolatosan, akkor nyugodtan forduljatok a supporthoz, mert tényleg pillanatok alatt orvosolják azt.

Egyéb esetben pedig nézzetek szét a Tippek rovatunkban, hátha találtunk már megoldást a felmerülő gondotokra.

Beoplay H9i

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!