imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Elérhető macOS Mojave!

Töltsd le és mondd el a véleményed!

Függőség-gyanús retro játék a mobilodra – interjú


Akinek fekszik a retro feeling és folyamatosan monitorozza a mobilra optimalizált játékok új csillagait, biztosan felfigyelt már a tavasszal App Store-ba felkerült Wormster Dash játékra, ami a Gamelab Zrt.-től került a gamerek és így az én kezeim közé is.

A Gamelab Zrt. nem bízta a véletlenre a dolgot, és egy olyan jópofa játékot készített, ami a sajátos látvány- és hangzásvilág mellett őrülten dögös fantasy környezetbe kalauzolja játékosait. A Wormster Dash, ami felér egy művészi alkotással is, az én szívemet is elrabolta, hiszen egy minden pixelében kézzel rajzolt fejlesztésről beszélünk. Emellett konkrétan a székhez ragasztott, igazi függővé váltam. Nem tudom letenni. Higgyétek el, az új mobiljátékokra kiéhezett arcoknak teli találat, hiszen rejtett járatok, halálos csapdák és káprázat várja a letöltőit.

A feladat nem kevesebb, mint megtalálni azt a módszeresen elrejtett útvonalat, ahol a legrövidebb idő alatt tudsz elmenekülni a fenyegető szörnyeteg elől egy iszonyú részletesen kidolgozott pályán, amin közel három éve dolgozik a csapat. A játék amellett, hogy teszteli a készségeket (na meg a kitartásodat), nyálcsorgató játékélményt nyújt és még szórakoztat is.

A bennfentes részletekről a Gamelab alapítójával, Kolbert Istvánnal beszélgettünk:

Miért kezdtetek el pont a kézzel rajzolt mobiljátékokkal foglalkozni?

Nagyon szeretjük a “régi” rajzfilmeket és ezeknek a hangulatát szeretnénk a játékainkba csempészni. A kezdő csapattal, akik az elejétől a Gamelab oszlopos tagjai, a  mobil platformot céloztuk meg elsőként, de a következő játékainkkal már szeretnénk a konzol és a PC platformokat is kihozni.

Hány országban töltötték már le a játékot az Apple Store-ból?

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy több mint 100 országba jutott el a Wormster Dash. Pontos letöltési számot egyelőre nem szeretnénk mondani, de nagyon boldogok vagyunk, hogy az Apple a tavaszi Game of the Day kiemelése mellett, több esetben is felkerültünk kiemelt válogatásokba (Best New Games, Art in motion, Great on iPhone X, stb.).

Így elsőre azt gondolnám, hogy ha egy egész hadsereg rajzol éjjel és nappal, akkor is évek hosszú sora kellene ahhoz, hogy egy ilyen játék megszülethessen. Pontosan hány ember keze munkája a Wormster Dash?

A 3 éves fejlesztési időszak alatt (ha nem is egyszerre) összesen tizen dolgoztunk a játékon.

Mi történt azóta veletek, amióta kijött a játék? Hírnév, milliók és irány a “gamerek” Szilícium-völgye?

A csapatunk jóval  nagyobbra nőtt, rengetegen jelentkeztek hozzánk. Jelenleg 3 játékfejlesztésen dolgozunk párhuzamosan. Az első egy szórakoztató, rajzfilmszerű 2D platformer. Olyan igazi lovagos, hercegnőt mentős, sárkánnyal kardozós sztori, amivel hamarosan Kickstarteren is találkozhat a nagyközönség a tervek szerint. Sir Plump neven fut majd a játék.

A második egy autista gyerekek számára készülő képességfejlesztő játékgyűjtemény, a napokban indult a magyar nyelvű Facebook oldalunk Autibarát néven. A harmadik pedig egyelőre “hétpecsétes” titok.

Hogyan néz ki nálatok a folyamat? Valaki reggel azzal ér be az irodába, hogy „van egy ötletem”?

Maximálisan bátorítjuk a csapatunk tagjait, hogy ne tartsák magukban az ötleteiket. Szakmailag is támogatjuk az ötletgazdákat, hogy kiváló színvonalú bemutatót tudjanak tartani a csapat előtt.

Közösen megvizsgáljuk az ötlet erősségeit és gyengeségeit. Megvitatjuk az üzleti lehetőséget és a megfelelő üzleti modellt. Ezután hozza meg a vezetőség a döntést.

Szűkösek az erőforrásaink, ezért nem tudunk minden ötletbe azonnal belevágni és csapatot építeni hozzá, de igyekszünk beütemezni a közeljövőben. Esténként, hétvégente minden csapattag számára nyitva áll az iroda, hogy dolgozzanak az ötleteiken.

Elöljáróban egy kis pletyka: a Wormster Dash megálmodói, akik kifejezetten imádnak kilógni a sorból az analóg technológiájukkal, már forralják a következő mobilra optimalizált játékot a boszorkánykonyhájukban, ami egyedülálló lesz a Közép- és Kelet-európai régióban.

Kifutó MacBook Pro modellek

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!