imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Elveri a kétmagos iPhone 6 a nyolcmagos Galaxy S6-ot


Évek óta megy az adok-kapok a Samsung-Apple harcban. Mivel nagyjából fél év különbséggel érkeznek az Apple és a Samsung új csúcsmobiljai, megszokhattuk, hogy egy ideig az Apple áll nyerésre, aztán a Samsung, majd megint fordul a kocka. Most ez megváltozott.

Mi is írtunk a nemrég bejelentett Samsung Galaxy S6 és Edge készülékekről, ráadásul egész jókat, hiszen a Samsung igazán kitett magáért az új készülékeivel. Őszintén szólva arra számítottunk, hogy a következő fél évben sorra jönnek majd a tesztek, amikben a Galaxy S6 és az S6 Edge rommá veri a fél évvel ezelőtt megjelent iPhone 6 és iPhone 6 Plus készülékeket, de nem így lett. Sőt, bizonyos szempontból most pont fordítva áll a helyzet.

s6_i6

A Samsung Galaxy S6 kijelzője egy 1440 x 2560 pixeles felbontású 577 ppi-s szörnyeteg, mindezt pedig egy Exynos 7 névre keresztelt nyolcmagos processzor hajtja meg. Azt gondolhatnánk, hogy ez az Octa Core processzor simán megveri az iPhone 6 mindössze kétmagos A8 processzorát. Ez tulajdonképpen így is van, ha csak a nyers erőt vizsgáljuk, hiszen egymagos teljesítményt tekintve a Galaxy S6 kicsit lassabb mint az iPhone 6, több magos teljesítménye viszont az iPhone duplája a Geekbench tesztek szerint.

De a helyzet gyökeresen megváltozik, amint meg is kell jeleníteni a kiszámolt grafikát a kijelzőkön, márpedig az okostelefonokat bekapcsolt kijelzővel használjuk játékok és egyéb alkalmazások futtatására. Ilyenkor hiába a nyolc mag és a nyers számítási teljesítmény. A Samsung számára itt jön a feketeleves, ugyanis a grafikus tesztekben csúnyán alulmarad az iPhone 6-hoz, és az iPhone 6 Plus-hoz képest.

A Samsung új »Exynos 7« Octa Core processzorral hajtott Galaxy S6 15 fps-sel produkált kevesebbet ugyanazon grafikus teszt alatt mint az iPhone 6. Ez 22 százalékos lassulást jelent az iPhone-hoz képest.

A Samsung a kijelzőkből is az elérhető csúcsot építette be. Ez meglepő lépés, hiszen ember nincs a földön aki látná a különbséget az 1920 x 1080-as kijelzőhöz képest. Egy ilyen felbontású kijelző nem olcsó mulatság, ez biztosan tovább rontja majd a Samsung profitját. Ami a nagyobb baj, hogy a teljesítményt is jelentősen csökkenti, hiába tervezett a Samsung egy igen erős processzort.

Érdemes kicsit jobban szemügyre venni az alábbi teszteket, ahol a fent említett kijelzőfelbontás versus grafikus teljesítmény jól látszik nemcsak Samsung-Apple összevetésben, de az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus között is. Az OpenGL ES 3.0 grafikus tesztben (kék csíkot tessék figyelni), az egy évvel öregebb, és nyers teljesítményben gyengébb iPhone 5s megveri az iPhone 6 Plus-t, és a Galaxy S6-ot is. Ugyanabból az okból nyerhet az iPhone 5s: egyszerűen sokkal kevesebb pixelt kell meghajtania a processzornak. Ugyanezért látjuk a grafikonon, hogy az iPhone 6 sokkal gyorsabb mint a Galaxy S6. Az egyetlen jó hír a Samsung számára ebben a tesztben, hogy legalább a saját, egy évvel régebben megjelent Galaxy S5 készüléküket és a Note 4-et is megveri az S6.

12354-6142-GalaxyS6GFXBench033115-l

 

Elmondhatjuk, hogy a Galaxy S6 tervezése során nem sikerült megtalálni az egyensúlyt. Talán azt gondolták, hogy jól hangzik majd a specifikációkban a 577 ppi-s pixelsűrűség, ezért feláldozták a teljesítményt. Az üzemidőről nem is beszélve, hiszen ennyi pixel meghajtásához nagyobb teljesítményre van szükség, ez pedig nyilvánvalóan magasabb fogyasztással is jár.

Az igazi győztes ismét az Apple, bár érdemes megjegyezni, hogy a legtöbb vásárló nyilván nem a grafikus tesztek alapján választ a boltban készüléket, hanem ár és szubjektív benyomások alapján. Viszont Apple felhasználóként megnyugtat, hogy az Apple igen jól megtalálta a balanszot a felhasználói élmény-teljesítmény-üzemidő hármasban. Az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus kijelzőinek felbontása bőven elegendő, hogy tökéletesen éles, pixelmentes képet lásson a felhasználó, miközben ennek az optimálisan beállított felbontásnak köszönhetően, a 64 bites A8 chip erőlködés nélkül számolhatja ki a kijelzőre a megjeleníteni kívánt grafikus elemeket. Mondhatnánk úgy is, hogy nem kell feleslegesen számolgatni az emberi szem számára egyébként is láthatatlan pixeleket.

Nem akarjuk elvenni a samsungosok kedvét az új Samsung csúcskészülékektől, ezért a korrektség jegyében mutatunk egy összehasonlító tesztvideót, melyben a Galaxy S6 edge nyer az iPhone 6-tal szemben. A fentiek tükrében miért a Samsung nyer ebben a videóban? A válasz nagyon egyszerű: a videóban látható tesztnél leginkább az alkalmazásváltások közti animáció sebessége számít, és a belső tárhely sebessége. Az animációk sebessége mind Androidon, mind iOS-en előre beállított, viszont tény, hogy a Samsung által használt UFS 2.0 NAND háttértár sokkal gyorsabb mint az iPhone-ban használt TLC NAND chipek, emiatt a legtöbb alkalmazás gyorsabban indulhat el az új Galaxy készülékeken.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!