imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kedvezményes akkumulátor csere!

Hozdd be készüléked bármely iSTYLE szervizbe

Gamevice játékvezérlő: alakítsd kézikonzollá az iPhone-od


Ha nem vagy az érintőképernyős vezérlés híve, és jobb szereted a konzoloknál megszokott joystick-os irányítást, akkor van egy jó hírünk. Nálunk járt a Gamevice kontrollere, amivel úgy játszhatsz az iPhone-oddal vagy iPadeddel, mint egy kézikonzollal.


Pont mostanában, valamelyik cikkünk alatt alakult ki parázs vita arról, hogy miért van az, hogy hiába bivalyerősek manapság az iPhone-ok, a játékok még mindig egy másik tengely körül forognak. Nincs igazán sok, klasszikus “asztali-szerű” vagy konzolos játékélményt adó cím. Persze ez nem jelenti azt, hogy nincsenek jó vagy ötletes játékok iOS-re, csak azt, hogy amik vannak, azok nagyon egy kaptafára mennek, és nem feltétlen nyújtanak olyan hosszan élvezhető, katartikus játékélményt.

A jelenség legelfogadottabb megoldása az lett, hogy ez az érintőképernyő sajnálatos sajátossága. Egyszerűen nem lehet olyan sokrétű irányítási rendszert kialakítani rá, mint mondjuk egy konzol joystick-jára. Ezzel egyet kell értsek. Véleményem szerint is ez lehet az elsődleges indok, és nem az, hogy ellustultak a játékfejlesztők a sok pay-to-win mámorában. A jó hír, hogy van megoldás. Vagy legalábbis részben…

Nálunk járt ugyanis a Gamevice játékvezérlője, ami pont a fentebb tárgyalt problémára kíván megoldást nyújtani. Segítségével két mozdulattal kézikonzállá alakíthatod az iPhone-od. Ebben a rendszerben a telefonod tulajdonképpen csak a képernyő funkcióját tölti be, az irányításért már a Gamevice felel. Erre egyébként tökéletesen alkalmas, van itt minden, ami egy konzolos társán is megtalálható lenne: ABXY, L1R1, L2R2, a kettős joystick és a D-Pad. Na meg 3,5 millimérteres jack, és Lightning port.

A kontroller kialakítását nagyon jól eltalálták. A két vezérlőegység között egy gumírozott, lemezkékből álló rugalmas híd helyezkedik el. Ezt, ha épp nincs benne az iPhone, nagyon könnyen fel tudjuk hajtani, amitől baromi kompakt lesz az egész ketyere mérete, könnyen eltehetjük bármilyen táskába.

A játékvezérlő a Plus és a sima modellekkel is kompatibilis, mivel ezt a hidat különböző feszességűre húzhatjuk. Ha elértük a kívánt beállítást, kattan egyet a csúszka, ami azt jelzi, hogy a készülék megfelelően van rögzítve. Ezután csak akkor tudjuk leválasztani, ha kioldjuk a biztosítóreteszt. Ha egyszer összeraktuk, onnantól kezdve tényleg nem is kell aggódnunk, masszív egésszé áll össze a szerkezet.

Az anyagminőség is rendben van. Azért nem vág agyon a prémium, de nem lesz vele gond. Legjobban talán a joystick-ok tudnának még elviselni egy kis törődést a gyártótól. Maradjunk annyiban, hogy 5-ből 3 pont. Ez arra pont elég, hogy ne menjen a használhatóság rovására, de nem ez lesz az a termék, amit esténként simogatni szeretnénk még lefekvés előtt üresjáratban.

Külön pluszpont, a jack ÉS a Lightning portok megléte. Ennek köszönhetően úgy tudjuk fej- vagy fülhallgatóval használni a Gamevice termékét, hogy közben a tölthetjük is a telefont, ami játékok közben azért elég gyakori szcenárió.

Ha már itt tartunk: a kütyübe nem kell semmilyen elem, vagy egyéb áramforrás, az iPhone-ből szívja ki az oxigént tápot a beépített Lightning dugajnak köszönhetően, amire az iPhone ül csatlakozáskor. Elvileg mindössze csak annyit használ fel a drága aksidzsúzból, mint egy Bluetoothos füles, ami nagyjából igaznak is tűnik.

És hogy milyen vele játszani? Röviden: király. Teljesen hozza a kézikonzolos élményt a megfelelő játékkal. Én a Modern Combat legfrissebb darabját nyúztam vele legtöbbet – mintha erre találták volna ki. Élvezetes, rögtön ráérzel, és valóban klasszisokkal jobb mint érintőképernyőn. Ugyanez vonatkozik az Asphalt 8-ra és még sok, igényesebb játékra.

Ezzel viszont meg is érkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor az eszköz limitációi jönnek. Pontosabban nem is az eszközé, hanem az iOS-es játékfelhozatalé. Ugye egy ilyen játékvezérlő, akkor tudja (tudná) maradéktalanul betölteni a feladatát, ha vannak hozzá játékok. Márpedig sajnálatos módon nem hemzseg a kompatibilis címektől az App Store, hiába van lehetőségük a fejlesztőknek megoldani a támogatást az iOS 7 óta.

A Gamevice annyiban próbál ezen segíteni, hogy Gamevice Live alkalmazásukban összeszedtek minden olyan játékot, amivel működni fog a vezérlő. Így összesítve sem roskadozunk a lehetőségektől, van persze pár nagyobb név (MineCraft, Final Fantasy, Modern Combat, Asphalt, GTA, stb.), de még így is elég foghíjas a felhozatal. Erről persze nem a Gamevice tehet, de mindenképpen fontos szempont vásárlás előtt.

Ahogy az is, hogy az iPhone-ok közül csak a következő modellek támogatottak: iPhone 8 Plus, iPhone 8, iPhone 7 Plus, iPhone 7, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 6, iPhone 6 Plus. Ennek ellenére tettünk egy próbát az X-zel is, és ha nagyon erőltettük volna, lehet, hogy rá lehetne préselni, de inkább felhagytunk a folyamattal. Ha valaki ahhoz venné, először mindenképp próbáljon egyet az iSTYLE-ban, és döntse el maga, hogy mit bír az idegrendszere. Mi inkább nem ajánlanánk.

Cserébe viszont a játékvezérlőnek vannak iPaddel kompatibilis változatai is. Választhatunk a minire, a 9,7”-es, a 10,5”-es és a 12,9”-es iPadhez passzoló változatot is (külön-külön, itt nincs átjárhatóság, mint az iPhone-oknál).

Summa summarum, alapvetően a Gamevice kontrollere egy szuper kis termék, becsülettel teszi a dolgát és valóban sokkal jobb játékélményt nyújt, mint ami az érintőképernyős vezérléssel elérhető (legalábbis bizonyos műfajú játékoknál). Ugyanakkor sajnos korlátozott a kompatibilis játékok száma, így vásárlás előtt mindenképp érdemes megnézni az alkalmazásban, hogy ott vannak-e a kedvenceink a listában.

Vagy, ha esetleg rendelkezünk DJI Spark, vagy Sphero drónnal, akkor már önmagában megérheti a Gamevice, minekután ezeket is irányíthatjuk vele, ami egyébként elég király.

JBL Pulse 3

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!