RED

GarageBand hangszerekkel az AIDS ellen

#HÍREK
2014. 11. 24.

Számos népszerű alkalmazás, köztük a GarageBand igyekszik felhívni a figyelmet az AIDS elleni küzdelem fontosságára azzal, hogy átmenetileg elérhető, exkluzív tartalmat kínálnak, amelyek bevételét a (RED) alapítvány kapja. Ezen kívül az Apple a bevételei egy részét is jótékony célre ajánlja. 

Az Apple és a Bono által alapított (RED) alapítvány hosszú idő óta remek kapcsolatot ápol, és gyakran működnek együtt annak érdekében, hogy a jótékony szervezet minél hatékonyabban vehesse fel a harcot a pusztító járványokkal szemben. Most az AIDS világnapja alkalmából az Apple részéről soha nem látott léptékű jótékonysági akcióba kezdtek.

A legfrissebb húzásuk azonban nem csak az Apple-t, de számos más fejlesztő céget is bevont az akcióba, ami keretein belül néhány rendkívül népszerű alkalmazásban vásárolhatunk exkluzív tartalmakat vagy extra funkciókat, ami egyúttal a (RED) alapítvány számláját is gyarapítja.

Apps for RED

Az Apple maga részéről a GarageBand zeneszerkesztőhöz adott ki egy korlátozott ideig elérhető loop csomagot, aminek teljes bevételét a (RED) alapítvány hasznosíthatja az AIDS és más betegségek elleni harcuk során.

A nagysikerű Monument Valley-hoz egy új pálya érkezett, a Star Walkban a Marsot járhatjuk körbe. A Clear emlékeztetőlista kezelő fejlesztője az 5 dolláros alkalmazás teljes egészét, míg a Paper rajzprogram készítői az opcionális eszközkészletéből befolyó összeget ajánlották fel. A Clearben ezen kívül találunk egy korlátozott ideig megvásárolható exkluzív (RED) témát is. A bevételek ebben az esetben is teljes egészében az alapítványt illetik.

Az akcióhoz csatlakozott továbbá a djay új megvásárolható hangmintákkal, illetve az Over és a Heads Up! egy-egy exkluzív tartalmakat felvonultató csomaggal.

A felhívásban résztvevő játékok listáját bővíti még az Angry Birds, a Clash of Clans, a FIFA 15 és a Cut the Rope 2.

Az alkalmazások átmenetileg új ikont is kaptak, mindegyik valamilyen módon a (RED)-re emlékeztet, még a GarageBand ikon hátterét is átszínezték pirosra, ami azt hiszem példa nélküli az Apple jótékonysági akcióinak történetében.

Az Apple egy dedikált App Store oldalon gyűjtötte össze a kezdeményezésben részt vevő alkalmazásokat, melyet itt lehet megtekinteni, de gyakorlatilag bárhova nézünk, az egész App Store a kezdeményezést népszerűsíti. Az Apple ezen kívül létrehozott egy weboldalt is a kampány ismertetésére.

RED-appok

Kifejezetten szimpatikus húzás a fejlesztők részéről, hogy hajlandóak voltak komoly erőfeszítést tenni a nemes cél érdekében, már csak azért is, mert ezek egytől-egyig mind nagyon sikeres alkalmazások, amik nem kimondottan szorulnak a (RED) alapítvány nevéhez fűződő népszerűsítésre.

Az alkalmazásokon kívül az Apple egyéb módokon is támogatja az alapítványt. A november 28-án az amerikai Apple Store-okban esedékes fekete péntek akció keretében vásárolt Apple-termékek bevételeinek egy részét, illetve az AIDS világnapján, december 1-jén az összes forgalmazott termék bevételeinek egy részét ajánlják fel jótékony célokra.

Forrás: Apple.