imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Gurman: úgy néz ki, hogy mégsem lesz Apple autó


A többször fölöttébb megbízhatónak bizonyult Mark Gurman a Bloomberg hasábjain tette közzé legújabb értesüléseit az Apple Project Titan névre keresztelt autós ambícióival kapcsolatban. Ez alapján úgy tűnik, nem áll túl jól a cupertinóiak szénája.

Gurman szerint az Apple drasztikusan visszavette az autón dolgozó gárda létszámát, ami több száz ember áthelyezését illetve kirúgását jelenti a fénykorában 1000 fősre duzzasztott csapatból. Ez a hír nem sokkal azután érkezett, hogy állítólag Bob Mansfield vette át a Project Titan vezetését – erről még júliusban írt a Wall Street Journal.

A cél pedig már nem is a saját autó kifejlesztése – sokkal inkább az önvezető szoftverre koncentrálnak az Apple-nél, amit más gyártók autóiban használhatnának, vagy a sajátjukban, ha később mégis úgy döntenek, hogy folytatják a projektet. Két forrásra hivatkozva Gurman azt mondja, hogy a cégen belül a jövő év végében szabták meg a határidőt, ameddig bizonyítania kell a csapatnak, hogy képes használható szoftvert fejleszteni, majd ezután döntenek a további lépésekről. Az Apple természetesen nem kívánta kommentálni az értesüléseket.

A csapatból már korábban távozott néhány nagyobb név, például az a Steve Zadesky, aki nem csak az iPodok megtervezésében segédkezett, de a Fordnál is megfordult mérnökként. Ő Dan Ricciónak adta át a stafétát, majd következett Bob Mansfield, akit sokadszorra hív vissza az Apple, ha valami komoly probléma támad a cégvezetésben – márpedig Gurman forrásai szerint ez a helyzet, valaki totális vezetői katasztrófának nevezte az eseményeket.

Bob Mansfield
Bob Mansfield

Mansfield aztán több száz, a projekten dolgozó Apple munkatárs előtt közölte, hogy a Project Titan célja módosul, és ahelyett, hogy közvetlenül a Teslával szállnának versenybe egy saját autó gyártásával, inkább a szoftveres területre koncentrálnának.  A hírre persze többen felálltak a cégtől, Gurman forrásai szerint több száz olyan mérnökről van szó, akik a karosszérián, futóűvön és egyebeken dolgoztak. Vagyis innen nehéz lesz újra talpra állítani a projektet.

John Gruber felhívja a figyelmet arra, hogy egyáltalán nem vallana az Apple-re, hogy csupán egy szoftvert készítsenek, amit aztán autógyártóknak licencelnek – a cég büszke arra, hogy ez kézben tartja a hardver- és a szoftverfejlesztést. Az alábbiakat írja a blogjában:

Nem akarom vitatni Gurman és Webb értesüléseit, csak szeretnék rámutatni, hogy ha mindez igaz, akkor ez lesz a legkevésbé az Apple-re valló projekt a cég egész történetében. Persze ki lehet hozni a sztorit úgy is, hogy illeszkedjen az Apple hagyományos integrált megközelítésébe. Például, gondolhatják azt, hogy »először megcsináljuk a szoftvert, hogy egyáltalán látsszon, érdemes-e foglalkozni ezzel, aztán ha igen, megveszünk egy autógyártót.« De még ez sem hangzik túlságosan Apple-ösnek.

Forrás: Bloomberg.

MacBook Air és Apple TV akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!