imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Ki tudja váltani a laptopot az iPad Pro?

Az iPad Pro sok szempontból szuper, de kiváltja a laptopot?

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Gyengélkedik az App Store [FRISSÍTVE]


Itthoni idő szerint ma reggel óta akadozik az Apple több online szolgáltatása, így például az iTunes Store és az App Store elérésével is világszerte problémákba futnak bele a felhasználók. Nálunk is többen jelezték, hogy nem sikerült letölteni a Google Calendart, amiről reggel írtunk.

Úgy tűnik, világszerte akadoznak az Apple online szolgáltatásai, ami legtöbbünk számára azt jelenti, hogy nem tölthetünk le új alkalmazásokat az App Store-ból, vagy új zenéket az iTunes Store-ból – noha böngészni továbbra is lehet a boltokban. A probléma egyaránt érinti a Mac és iOS felhasználókat, sőt, a hírek szerint a fejlesztői fiókokba sem lehet belépni. Szerencsére úgy tűnik, az iCloud szinkronizációt nem érinti a probléma.

AppStoreDown

Időről időre előfordulnak kimaradások, ezekről általában az Apple weboldalán értesülhetünk is, azonban most semmilyen hibát nem jelez a rendszer, ami különösen furcsa annak tekintetében, hogy a probléma minden jel szerint globális.

Apple_Status_report

Az Apple egyelőre hivatalosan nem kommentálta a kimaradást, viszont a The Next Web híroldalnak nyilatkozott egy Karl Hooker nevű fejlesztő, aki felvette a kapcsolatot az Apple-lel:

Épp most beszéltem az Egyesült Királyság-beli Apple támogatói központtal, és az ügyintéző nem tudott a problémáról, amíg meg nem kértem, hogy fogja meg a telefonját és próbáljon letölteni egy alkalmazást. Azt mondta, hogy  »Ó, igen, úgy tűnik, hogy nekem is ugyanez a probléma jelentkezik«, és megkért, hogy tartsam. Amikor visszajött, azt mondta, hogy »Tudunk a kimaradásról, de nem tudom, meddig fog tartani, legyen szíves próbálja meg egy óra múlva«…

Egyes felhasználóknál jelentkezhetnek problémák a Game Center kapcsolattal is, illetve elérhetetlennek bizonyul az Apple online támogatási rendszere is. Mindkettőt mi is meg tudjuk erősíteni.

Apple Support Down

Amint van valami új információnk a szolgáltatásokkal kapcsolatban, frissítjük hírünket. Addig is türelem, nem a ti készülékeitekkel van a gond, hanem az Apple-nél történt valami zavar az erőben.

FRISSÍTÉS [14:55]Megérkezett az első hivatalos reakció az Apple-től egy Twitter-bejegyzés formájában. Benéztük, ez nem volt hivatalos reakció.

FRISSÍTÉS [15:04] – Ezekben a percekben frissítették az Apple System Statust, így most már hivatalosan is látszik, hogy áll az iTunes Store. Eszerint az iCloud-szolgáltatásokban is volt egy több órás kimaradás, az online szoftverboltok pedig öt órája nem működnek. Az Apple szerint a hiba az összes felhasználót érinti.

Apple System Status

 

FRISSÍTÉS [15:32] – Nagy lehet a baj, mert a sárga rombuszokat piros háromszögekre cserélték, és a csík is piros az oldal alján. Ilyennel egyébként én még nem is találkoztam.

App Store Down

FRISSÍTÉS [16:02] – Az Apple Support oldala ismét működni látszik, így legalább a hibákat lehet jelezni feléjük – bár valószínűleg így is eléggé izzadnak a több mint 6 órás kimaradás miatt.

FRISSÍTÉS [17:13] – A problémák továbbra is fennállnak. Megjelentek Twitter-bejegyzések, miszerint a számlázás sem éppen zökkenőmentes az Apple Store-okban, előkerültek a kézi számlatömbök és a hagyományos kártyaterminálok az iPhone-os megoldások helyett.

FRISSÍTÉS [17:41] – Egyes hírek szerint vannak akiknek ismét működik az alkalmazások letöltése. Mi továbbra is a jól megszokott hibaüzenetet kapjuk, bár egy kicsit tovább tölt a Store mielőtt bedobná.

FRISSÍTÉS [17:51] – Nagyjából nyolc órája tart a probléma, vagyis gyakorlatilag már egy egész munkanapja állnak az App Store, Mac App Store, iTunes Store és iBooks Store szerverei, valamint a fejlesztőknek szánt iTunes Connect. Nem működik az iTunes Radio és az iTunes Match sem. Az Apple egyelőre nem adott ki hivatalos közleményt.

FRISSÍTÉS [18:30] – Az Apple közleményben tájékoztatta a CNBC-t a hiba okáról:

Elnézést kérünk minden felhasználótól az iTunes és más szolgáltatások használata során felmerült hibákért. Az ok egy belső DNS hiba volt az Apple-nél. Dolgozunk rajta, hogy amint lehet, minden ügyfelünk számára elérhető legyen az összes szolgáltatás, és köszönjük mindenkinek a türelmet.

FRISSÍTÉS [20:34] – Több mint tíz és fél órája állnak a Store-ok az Apple weboldala alapján, bár több helyen előfordulnak hozzászólók, akik tudnak letölteni vagy frissíteni alkalmazásokat. Nekünk is sikerült most bejelentkezni az App Store-ba és letölteni egy appot. Mindenesetre egyértelműen rekordnak számít ez a kiesés a szolgáltatások létezése óta.

FRISSÍTÉS [20:55] – Most nem volt ilyen szerencsénk, úgyhogy lehet, hogy az előző letöltés csak a véletlen műve volt.

FRISSÍTÉS [21:40] – Úgy néz ki itthoni idő szerint nem sokkal este 9 óra után (több mint 11 órás leállást követően) helyreállt a rend, az Apple System Status jelenleg nem jelez hibát. A letöltések nekünk is rendben működnek.

SystemStatusOK

 

 

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!