App-Store-akadozas-cover

Gyengélkedik az App Store [FRISSÍTVE]

#HÍREK
2015. 03. 11.
Itthoni idő szerint ma reggel óta akadozik az Apple több online szolgáltatása, így például az iTunes Store és az App Store elérésével is világszerte problémákba futnak bele a felhasználók. Nálunk is többen jelezték, hogy nem sikerült letölteni a Google Calendart, amiről reggel írtunk.

Úgy tűnik, világszerte akadoznak az Apple online szolgáltatásai, ami legtöbbünk számára azt jelenti, hogy nem tölthetünk le új alkalmazásokat az App Store-ból, vagy új zenéket az iTunes Store-ból – noha böngészni továbbra is lehet a boltokban. A probléma egyaránt érinti a Mac és iOS felhasználókat, sőt, a hírek szerint a fejlesztői fiókokba sem lehet belépni. Szerencsére úgy tűnik, az iCloud szinkronizációt nem érinti a probléma.

AppStoreDown

Időről időre előfordulnak kimaradások, ezekről általában az Apple weboldalán értesülhetünk is, azonban most semmilyen hibát nem jelez a rendszer, ami különösen furcsa annak tekintetében, hogy a probléma minden jel szerint globális.

Apple_Status_report

Az Apple egyelőre hivatalosan nem kommentálta a kimaradást, viszont a The Next Web híroldalnak nyilatkozott egy Karl Hooker nevű fejlesztő, aki felvette a kapcsolatot az Apple-lel:

Épp most beszéltem az Egyesült Királyság-beli Apple támogatói központtal, és az ügyintéző nem tudott a problémáról, amíg meg nem kértem, hogy fogja meg a telefonját és próbáljon letölteni egy alkalmazást. Azt mondta, hogy  »Ó, igen, úgy tűnik, hogy nekem is ugyanez a probléma jelentkezik«, és megkért, hogy tartsam. Amikor visszajött, azt mondta, hogy »Tudunk a kimaradásról, de nem tudom, meddig fog tartani, legyen szíves próbálja meg egy óra múlva«…

Egyes felhasználóknál jelentkezhetnek problémák a Game Center kapcsolattal is, illetve elérhetetlennek bizonyul az Apple online támogatási rendszere is. Mindkettőt mi is meg tudjuk erősíteni.

Apple Support Down

Amint van valami új információnk a szolgáltatásokkal kapcsolatban, frissítjük hírünket. Addig is türelem, nem a ti készülékeitekkel van a gond, hanem az Apple-nél történt valami zavar az erőben.

FRISSÍTÉS [14:55]Megérkezett az első hivatalos reakció az Apple-től egy Twitter-bejegyzés formájában. Benéztük, ez nem volt hivatalos reakció.

FRISSÍTÉS [15:04] – Ezekben a percekben frissítették az Apple System Statust, így most már hivatalosan is látszik, hogy áll az iTunes Store. Eszerint az iCloud-szolgáltatásokban is volt egy több órás kimaradás, az online szoftverboltok pedig öt órája nem működnek. Az Apple szerint a hiba az összes felhasználót érinti.

Apple System Status

 

FRISSÍTÉS [15:32] – Nagy lehet a baj, mert a sárga rombuszokat piros háromszögekre cserélték, és a csík is piros az oldal alján. Ilyennel egyébként én még nem is találkoztam.

App Store Down

FRISSÍTÉS [16:02] – Az Apple Support oldala ismét működni látszik, így legalább a hibákat lehet jelezni feléjük – bár valószínűleg így is eléggé izzadnak a több mint 6 órás kimaradás miatt.

FRISSÍTÉS [17:13] – A problémák továbbra is fennállnak. Megjelentek Twitter-bejegyzések, miszerint a számlázás sem éppen zökkenőmentes az Apple Store-okban, előkerültek a kézi számlatömbök és a hagyományos kártyaterminálok az iPhone-os megoldások helyett.

FRISSÍTÉS [17:41] – Egyes hírek szerint vannak akiknek ismét működik az alkalmazások letöltése. Mi továbbra is a jól megszokott hibaüzenetet kapjuk, bár egy kicsit tovább tölt a Store mielőtt bedobná.

FRISSÍTÉS [17:51] – Nagyjából nyolc órája tart a probléma, vagyis gyakorlatilag már egy egész munkanapja állnak az App Store, Mac App Store, iTunes Store és iBooks Store szerverei, valamint a fejlesztőknek szánt iTunes Connect. Nem működik az iTunes Radio és az iTunes Match sem. Az Apple egyelőre nem adott ki hivatalos közleményt.

FRISSÍTÉS [18:30] – Az Apple közleményben tájékoztatta a CNBC-t a hiba okáról:

Elnézést kérünk minden felhasználótól az iTunes és más szolgáltatások használata során felmerült hibákért. Az ok egy belső DNS hiba volt az Apple-nél. Dolgozunk rajta, hogy amint lehet, minden ügyfelünk számára elérhető legyen az összes szolgáltatás, és köszönjük mindenkinek a türelmet.

FRISSÍTÉS [20:34] – Több mint tíz és fél órája állnak a Store-ok az Apple weboldala alapján, bár több helyen előfordulnak hozzászólók, akik tudnak letölteni vagy frissíteni alkalmazásokat. Nekünk is sikerült most bejelentkezni az App Store-ba és letölteni egy appot. Mindenesetre egyértelműen rekordnak számít ez a kiesés a szolgáltatások létezése óta.

FRISSÍTÉS [20:55] – Most nem volt ilyen szerencsénk, úgyhogy lehet, hogy az előző letöltés csak a véletlen műve volt.

FRISSÍTÉS [21:40] – Úgy néz ki itthoni idő szerint nem sokkal este 9 óra után (több mint 11 órás leállást követően) helyreállt a rend, az Apple System Status jelenleg nem jelez hibát. A letöltések nekünk is rendben működnek.

SystemStatusOK