imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Hajlamosabbak vagyunk fizetni a drágább alkalmazásokért


Egy, a Szílicum-völgyben tevékenykedő, appokat vizsgáló cég felméréséből az derült ki, hogy a magasabb árfekvésű alkalmazásokért hajlamosabbak vagyunk fizetni, és különösen igaz ez a szolgáltatásokra. A magasabb ár több szempontból is előnyösebb a fejlesztőknek, a jelenség logikája pedig nagyon egyszerű.

Aki még soha semmilyen alkalmazásért nem fizetett, az valószínűleg nem fogja érteni, miről is van szó, de aki igen, az fussa át gyorsan, hogy melyik appokért fizetett vagy fizet havi rendszerességgel. Ezek közt valószínűleg ott vannak a különböző futós alkalmazások, a stream appok, úgymint a Netflix, a Spotify vagy az Apple Music, és jó eséllyel valamilyen felhőszolgáltatás is, mint az iCloud Drive, a OneDrive vagy a Google Drive. Bármilyen meglepő, de a drágább havidíjas előfizetésekért nagyobb arányban fizetünk, mint azokért, amik valamelyest kevesebbe kerülnek vagy egyszeri költést jelentenek.

Kerekasztal beszélgetés a Trump Towerben

A Liftoff egy éven keresztül vizsgálta az előfizetések alakulását (2016 és 2017 júniusa közt), és három kategóriába sorolták az appokat. Az alacsony árfekvést a 0,99 és 7 dollár közt húzták meg, a közepesen drága alkalmazás kategóriába a 7 és 20 dollár közöttiek kerültek, a harmadik kategóriát pedig a 20 és 50 dollár közöttiek teszik ki. A felmérésből az derült ki, hogy azon appoknak, melyek a középső rubrikába esnek, magasabb a konverziós rátája (tehát többen töltik le), emellett kevesebb ráfordítást is igényelnek a fejlesztők részéről (kisebb például a marketing költség). Ez körülbelül ötször magasabb, mint az olcsóbb alkalmazások esetén.

A jelenségnek több oka is lehet. Az egyik az elköteleződés: hajlamosabbak vagyunk olyan appokra költeni, amikért már korábban is fizettünk. Ha valaki aktív használója lesz a Spotify-nak és összeválogatja a saját zenéit, akkor ő nagy valószínűséggel minden további hónapban kifizeti az előfizetési díjat. Ide tartozik még az a tényező is, hogy a streaming szolgáltatásoknál nem ritka a 3 hónapos próba időszak: ennyi idő pont elég arra, hogy belakjuk a Netflix vagy Spotify fiókunkat.

Ezen felül ott vannak azok a típusú alkalmazások, melyekre egyszerűen szükségünk van. Ilyen például egy felhőszolgáltatás is (erre nekem például három előfizetésem is van). Ezek összehasonlítva a Tinder-féle randi alkalmazásokkal, sokkal nagyobb arányban szereznek install-to-subscriber típusú felhasználókat, akik egyből képesek fizetni az adott szolgáltatásért. Ezek alapján inkább arról van szó, hogy a középső árkategóriába eső alkalmazások azok, amelyek széles réteg igényeit elégítik ki, ezért ezekre hajlamosabbak vagyunk költeni (ártól függetlenül). Így kevesebb reklámra is van szükség, hiszen mára a felhasználók maguk keresik ezeket a szolgáltatásokat.

Forrás: The Verge

Ha abszolút nem vagy a fizetős appok híve, akkor a Hét ingyenes alkalmazása mindig neked szól. Oké, ingyen letölthetek egy appot, de nem kompatibilis már a telefonommal, mit tegyek? Például nézz körül az iSTYLE kedvezményes ajánlatai között, az iPhone SE most verhetetlen áron, akár 99 900 forintért a tiéd lehet. Ne maradj le róla!

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!