imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hamarosan jön az Oculus Rift – csak nem Macre


Hosszú évek óta folyik az egyik legígéretesebb virtuális valóság szemüveg, az Oculus Rift fejlesztése. A céget egyébként tavaly felvásárolta a Facebook, de azóta különösebb újdonságokat nem lehetett hallani felőlük azon kívül, hogy bejelentették a szemüveg megjelenésének hivatalos dátumát: 2016 első negyedéve, az előrendelések pedig még idén indulnak.

A napokban továbbá megjelent egy blogbejegyzés Atman Binstock, az Oculus vezető tervezőjének „tollából”, amiben további részleteket árul el a Riftről, illetve arról, hogy pontosan milyen konfigurációval kell rendelkeznünk ahhoz, hogy jövőre elmerülhessünk a virtuális valóság világában. Már a bejegyzés olvasása közben gyanús lehet, hogy mindenféle Windowsokról és PC-s hardverekről van szó, az utolsó előtti bekezdésben azonban konkrétan leírja, hogy a Mac (és Linux) támogatást egyelőre nem tervezik megvalósítani:

Azért, hogy a lehető legjobb minőségű VR-élményt nyújtsuk a felhasználóinknak a termék megjelenésekor, mind a hardver, mind a szoftver, illetve a tartalmak tekintetében, egyelőre szüneteltetjük a fejlesztést OS X-re és Linuxra. Egyszer szeretnénk majd visszatérni rájuk, de nincs konkrét ütemtervünk.

Hosszú és rögös út áll már az Oculus Rift mögött a 2012-es bejelentés óta. Eddig a fejlesztői változathoz lehetett hozzájutni különböző módokon, például a cég weboldaláról 350 dollárért, vagy egy Kickstarter-projekten keresztül. A felhasználói visszajelzések egyébként meglehetősen pozitívak, attól függetlenül, hogy valóban nem feltétlenül piacérett még a termék.

Az Oculus Rift jelenlegi fejlesztői változata. | Kép forrása: Oculus
Az Oculus Rift jelenlegi fejlesztői változata. | Kép forrása: Oculus

Érdemes azonban belehúznia a cégnek, hiszen az elmúlt évben több vetélytárs is bejelentkezett a piacra, többek között a Samsung a Gear VR-megoldással (ami az Oculus technológiáját használja), de a HTC is dolgozik hasonló projekten, ráadásul a Valve közreműködésével. Sőt, az Apple-nél is készülhetnek valamivel a háttérben, legalábbis ez derül ki a cég néhány szabadalmából és álláshirdetéséből.

A döntés teljesen logikus az Oculus részről, hiszen valljuk be, az OS X és a Linux nem éppen a játékosok Mekkája. Az biztos, hogy Windowson sokkal több potenciális vásárlót lehet elérni, és sokkal fontosabb az, hogy számukra jól működjön a termék. És hogy milyen hardverre lesz majd szükségünk, hogy kényelmesen fussanak a Riftet támogató játékok? Binstock szerint nagyjából háromszor akkora grafikus teljesítményt igényel az Oculus Rift, mint a „hagyományos” 1080p felbontású renderelés. Ezért az ajánlott videokártya a NVIDIA GTX 970 vagy az AMD 290, legalább 8 GB memóriával és Intel i5-4590 processzorral megtámogatva. Szóval egyébként a Macek már itt elvéreznének.

Forrás: Oculus Blog via MacRumors. Borítókép: The Guardian.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!