imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hány Apple-mérnök kell az iTunes megjavításához?


Nagyjából két hete pattant ki az a botrány, miszerint az iTunes véletlenszerűen töröl zeneszámokat egyes felhasználók számítógépéről. A lavinát az atlantai James Pinkstone indította el egy blogposzttal, majd a The Loop bloggere, Jim Dalrymple is jelezte, hogy találkozott a problémával.

A kérdés meglehetősen érdekes. Sokan az Apple Musicot hibáztatták, aztán kiderült, hogy Dalrymple már jóval azelőtt találkozott a jelenséggel, hogy elindult volna az Apple Music. Egyesek szerint egy különösen gonosz kis bugról van szó, ami véletlenszerűen csap le – szerencsére viszonylag kevés – áldozatára. Mások szerint egyszerűen a felhasználó a hibás, és törli a fájljait, esetleg egy nehezen értelmezhető párbeszédablakban kattint rossz helyre.

Hogy mi az igazság, azt egyelőre még nem tudjuk, mindenesetre az Apple azt állítja, hogy a 12.4-es iTunes-frissítésben orvosolták a hibát. Úgy, hogy közben igazából fogalmuk sincs arról, hogy mi okozza, és van-e egyáltalán hiba. A megoldásában viszont nagyon elszántak, ezt jelzi a 122 GB-nyi zenéjét elvesztő (szerencsére volt biztonsági mentése!) James Pinkstone legújabb blogbejegyzése is.

iTunes

Az történt ugyanis, hogy egy szép szombati napon két Apple-mérnök kopogtatott Jamesnél. No nem azért, hogy a posztjai miatt egy fekete furgonba dobják és Cupertinóba szállítsák belebetonozni az Apple Campus 2 alapozásába. Egyáltalán nem. Hanem azért, hogy eltöltsenek vele egy napot, és megpróbáljanak rájönni, hogy mi állhat a jelenség hátterében. Leírja, hogy a két fejlesztő, Tom, és a főnöke, Ezra nagyon kedvesek és nagyon profik voltak, és gyakorlatilag egész nap az ebédlőasztalánál ültek a számítógépénél, néha további Apple-fejlesztőket felhívva.

Hoztak magukkal egy külső merevlemezt is, amin az iTunes egy speciális verziója volt, ezt használták a hiba reprodukálásához. Hiába próbálkoztak azonban órákon át, végül nem arattak sikert, a fájlok csak nem akartak letörlődni. Tom azért még visszament vasárnap is, hogy magával vigye a logfájlokat szombat estéről, hogy kiderüljön, van-e bármi köze a hibához annak, ahogy James normál esetben használja az Apple Musicot. Sikerrel ugyan nem jártak, de valahol megnyugtató, hogy komolyan figyelnek a problémára. Roppant kíváncsiak vagyunk a folytatásra.

Forrás: Vellum via The Verge.

 

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!