imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hasít az Apple Watch, de jön fel az Android Wear


Hamarosan egy éves lesz az Apple okosórája, ami tavaly április 24-én vált elérhetővé, itthon pedig január óta lehet megvásárolni. Az Apple azóta sem hozta nyilvánosságra, hogy összesen mennyi Apple Watch-ot értékesítettek, csupán utalásokból és a különböző pénzügyi matekozásokból (negyedéves pénzügyi eredmények változása) lehetett következtetéseket levonni.

Most azonban a Business Wire előállt egy, az International Data Corporation (IDC) számaira alapozó elemzéssel, és ha valami a legközelebb áll a valósághoz, akkor az ez. Az 1964-ben alapított piackutató cég az információs technológiai, elektronikai és telekommunikációs iparra specializálódott. A felmérés szerint 2016 végéig 110 millió hordható eszközt fognak szállítani, ami 38,2%-os növekedés az előző évhez képest. A növekvő fogyasztói elvárások miatt ezek a számok várhatóan exponenciálisan fognak növekedni, a számítások szerint 2020-ra 237 millió eszköz szállítása várható. Az már most látszik, hogy a piac diverzifikálódása, így az okosórák megjelenése felhajtóerővel bír.

Bár az okosórákra, így az Apple Watch-ra és az Android Wear eszközökre esik a reflektorfény, 2016-ban a hordható eszközök negyedét adják, ami 2020-ra a harmadára fog nőni.

– mondta Jitesh Ubrani, az IDC vezető elemzője.

Érdemes elkezdeni okosabb órákban gondolkodni – hagyományos órák valamilyen szintű fitnesz méréssel és alváskövetéssel, de alkalmazások futtatása nélkül –, hagyományos óragyártók kivitelezésében. Ezekben az eszközökben megvan a lehetőség, hogy láthatatlanná tegyék a technológiát, miközben mégis beépülnek a napi szintű aktivitásunkba. Az okosabb órák létrehozásával ezek a gyártók leléphetik a konkurenciát, akik számos problémával szembesülnek, miközben egy egész platformot kell üzemeltetniük. Ebben az esetben nincs szükség fejlesztőkre, akik alkalmazásokat írnak, vagy ökoszisztémára, miközben nagy tér marad az egyszerűbb eszközöknek, ezáltal az okosórák továbbra is elsősorban a technofil közösénségnek fognak szólni.

apple-watch-idc-statisztika
A 2015. március 17-ei adat valószínűleg elírás, ugyanis maga a cikk 2016. március 17-én jelent meg, arról nem is beszélve, hogy tavaly ilyenkor még nem lehetett kapni az Apple Watch-ot.

A számok alapján az Apple Watch toronymagasan vezeti az okosórák piacát, akkora részesedést tudhat magáénak, mint az összes többi szereplő együttvéve. 2020-ra – a mostani folyamatokat figyelembe véve – azonban az Android Wear be fogja hozni az Apple Watch-ot. Azt azért érdemes észben tartani, hogy az Apple Watch-ot egy cég gyártja, míg Android Wear eszközt számtalan más gyártó (LG, Huawei, Asus, Moto, Sony, TAG Heuer stb.) is készít. És ha a hírek szerint hétfői keynote-on az Apple csak új szíjakat tervez bemutatni, az Apple Watch 2 még könnyen megjelenhet idén, és befolyásolhatja a piaci versenyt.

Forrás: Business Wire via 9to5Mac

Ajándékötletek
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!