Fallout Shelter gigabevétel

Hatalmas bevételt termel a Fallout Shelter

#HÍREK
2015. 07. 21.
Nagyjából egy hónapja jelent meg a Fallout Shelter nevű mobiljáték, melyről mi is írtunk már. Tulajdonképpen egy bevezető reklámnak szánta az éppen a Fallout-sorozat negyedik epizódját fejlesztő Bethesda, hogy legyen mivel elütni az időt a „nagy” játék novemberi megjelenéséig.

A Fallout Shelterben a Vault-Tec megbízottjaként egy földalatti atombunkert kell menedzselgetnünk, vagyis ezúttal abba a világba nyerünk betekintést, amiről viszonylag kevés tapasztalatot gyűjthettünk a Fallout-játékokban. Az óvóhelyen különböző szobákat építhetünk, amik erőforrásokat (elektromosságot, vizet és ételt) állítanak elő. A viszonylagos békét néha pár sugárfertőzött mutáns csótány, vagy fosztogató próbálja megtörni.

Fallout Shelter

A játék alapvetően ingyenes, sőt, például a termelés felgyorsításáért sem kell fizetnünk, csupán azt kockáztatjuk különböző esélyekkel, hogy valami katasztrófa történik a túlterhelt szobákban. Ettől függetlenül a Fallout Shelter kihasználja alkalmazáson belüli vásárlás lehetőségét, ugyanis valódi pénzért „uzsonnásdobozokat” vehetünk a játékban. Ezek véletlenszerű jóságokat tartalmaznak, olyanokat, amiket egyébként különböző küldetések teljesítésével, vagy az embereink felfedezőútra történő elküldésével is összegyűjthetünk.

Itt egy egész jó páncél akadt horogra.
Itt egy egész jó páncél akadt horogra.

A gyorsabb előrehaladáshoz tehát egyáltalán nem szükséges dobozokat vásárolnunk – én például nem is vettem egyet sem eddig, és egyáltalán nem is éreztem a hiányukat. Történt azonban valami furcsa: az emberek elkezdték vásárolni ezeket az appon belül, amivel az első két hétben 5,1 millió dollár, vagyis nagyjából 1,5 milliárd forint bevételt termeltek a Bethesdának. Úgy, hogy a Fallout Shelter ráadásul egyelőre csak iOS-re jelent meg, az androidos verziót későbbre ígérik a fejlesztők.

Az egyetlen megvásárolható elemhez négyféle csomagban juthatunk hozzá: egyesével, ötösével, tizenötösével és negyvenesével 0,99, 3,99, 9,99 és 19,99 dolláros illetve eurós áron. Ez azt jelenti, hogy még a legdrágább csomagból is több mint negyedmilliót kellett vásárolniuk az első a játékosoknak ahhoz, hogy összejöjjön a fenti összeg. Ami egyáltalán nem kevés.

Különböző speciális karakterekhez is hozzájuthatunk, kiemelkedő képességekkel – persze az egyszerű lakosokat is fejleszthetjük.
Különböző speciális karakterekhez is hozzájuthatunk, kiemelkedő képességekkel – persze az egyszerű lakosokat is fejleszthetjük.

A jelenség felveti azt a kérdést is, hogy mitől lehet ilyen sikeres a Bethesda játéka? Szó se róla, a hangulat minden régi Fallout-rajongót magával ragad (talán még az újoncokat is), de a játékmenet egyáltalán nem annyira egyedi vagy különleges, hogy mindenki hegyekben vásárolja a lunchboxokat. Érdekes, hogy annak ellenére vásárolnak így a felhasználók, hogy a játék bárhol tukmálná a kiegészítőt. Úgy tűnik, a kulcs pont ez lehet. Ilyen, és ehhez hasonló hozzászólásokat lehet találni ugyanis az interneten:

Csak azért vásároltam bármit is a játékban, mert annyira egyszerű vásárlás nélkül előrehaladni. Nincsenek időzítők, vagy csak fizetéssel kinyitható részek. Azért adtam nekik egy kis pénzt, hogy megmutassam, hajlandó vagyok az ilyen játékokért fizetni. Remélem más cégek is észreveszik ezt, és rájönnek, hogy mindenáron megpróbálni pénzt kicsikarni a játékosoktól nem csak az etikátlanság határát súrolja, de nem is olyan jó üzleti modell.

Nagyszerű játék, nagyon addiktív. Még gyorsíthatod is a feladatokat pénzköltés nélkül. Mindenkinek vennie kéne egy uzsonnásdobozt, csak azért, hogy még több ilyen játék jelenjen meg az App Store-ban!

A modell tehát úgy tűnik, az embereknek is sokkal szimpatikusabb a lehúzós megoldásoknál, amikor szinte kötelező költenünk egy játékon belül az előrehaladáshoz. Vajon hatással lesz-e a jövő mobiljátékaira?

Forrás: Cult of Android.