imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

DJI Osmo Mobile 2

Teszteltük a DJI legújabb kamerastabilizátorát

Hihetetlen meló egy Apple reklám leforgatása, de megéri


Március elején az Apple sokak szerint az év reklámjával állt elő. HomePod, FKA twigs, hangulatos zene – alapesetben csak ennyit lát belőle a néző. Most viszont egy mini dokumentumfilmből megtudhatjuk a teljes háttérsztorit. Jobb mint maga a reklám.

Az Apple mindig is híresen erős volt a reklámjairól, érezhetően nagy hangsúlyt fektetnek a hirdetésekre. Nem mondom, hogy sikerült túlszárnyalni a kedvenc ’90-es évekbeli Apple-reklámjaimat, de a mostani Welcome Home elég jól sikerült videó lett. Többen írták, hogy egyenesen az év eddigi legjobb darabjával van dolgunk.

HomePod hirdetésről van szó, így az üzenet értelemszerűen a zenéről szól. Főszereplőnk (FKA twigs – először én is azt hittem, hogy nem tudom ki ő, de ha rákerestek valószínűleg be fog ugrani) egy fárasztó nap után hazaérkezik a munkából; megkéri Siri-t, hogy játsszon valami zenét a HomePodon; leül a kanapéra búslakodni egy pohár Gin Tonic társaságában, majd teljesen magával ragadja a zene (Anderson .Paak – ’Til It’s Over). Ez abban nyilvánul meg, hogy egyre nagyobb lendülettel táncolgat a lakásban, ami közben a mozdulatainak megfelelően nyúlik, hajlik, csavarodik.

Ízlés kérdése, hogy kinek mennyire jön be, de nem is ez most a lényeg. A forgatásról készült ugyanis egy majdnem hét perces Behind The Scenes videó is, Danilo Parra rendezésében. Ez pedig százszorta izgalmasabbra sikerült mint maga a reklám.

Minden benne van. Ahogy FaceTime-on keresztül „felvételeztetik“ FKA twigst, aki hajnali kettőkor is olyan táncot lenyom, hogy csak nézel. Ahogy a rendező, Spike Jonze kifogyhatatlan lendülettel magyaráz, mászkál és dirigál (egy ponton még egy irodai széket is táncba kap). Ahogy kidolgozzák a kereográfiát és még sorolhatnám.

Személyes kedvencem az alakváltó lakás megtervezése. A reklámot látva azt hittem, hogy CGI az egész. Erre kiderült, hogy egyáltalán nem. Valóban felépítették a teljes környezetet, amit különféle karokkal, gombokkal és fogantyúkkal a látottakhoz hasonlóan lehetett mozgatni. Belegondolni se merek, csak ebben mennyi meló lehetett. VFX szinte csak az egybesimításhoz, és egy-két jelenetnél kellett – például, amikor magával táncol főhősünk.

A rendező, Spike Jonze és FKA twigs.

Nem is ragoznám tovább a dolgot, nézzétek meg, tényleg egészen megdöbbentő, mennyi kreativitás áll egy ilyen reklám mögött.

Forrás: AdWeek

De vajon minek fordítanak ennyi energiát az ilyen videók elkészítésébe, amikor a közösségi média felületeken sokkal olcsóbban, sokkal több embert érhetnének el. A kérdés meglehetősen komplex, ebben a cikkben taglaltuk az okokat.

Mac + 2 éves teljeskörű biztosítás

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!