imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hódít az iPad a vezető japán vállalatok körében


Egyre nagyobb piaci szeletet tudhat magának a táblagépek terén az Apple a vezető japán építészeti és mérnöki cégek körében, a Google és a Microsoft rovására.

Japán több szempontból egy különleges hely, és nincs ez másképp, ha csak az iPad felől szemléljük a szigetországot. Tavasszal még az volt a hír, hogy az Apple és az IBM együtt ad ki egy módosított iPadet, amivel kifejezetten a lakosság idősebbik felét szólítanák meg, akik jelenleg a társadalom 25%-át teszik ki, de negyven éven belül ez a szám 40%-ra fog emelkedni. Előre telepített alkalmazásokkal, egyszerűsített felhasználói felülettel és megnövelt betűmérettel próbálták csábítóvá tenni az eszközt, és ezáltal gátat szabni a csökkenő iPad eladásoknak, ami világszerte megfigyelhető folyamat.

Így szeretik a japánok az új iPadjüket. (2010)
Így szeretik a japánok az új iPadjüket. (2010)

Most egészen más célcsoportot találtak a terméknek: egyre több építészeti és mérnöki vállalat használ iPadet munkához, ezért több szoftvergyártó is elkezdett iOS támogatást nyújtani a termékeihez (pl. a német Graebert CAD szoftverfejlesztő cég). Lehet, hogy sok Androidos táblagépet értékesítenek otthoni felhasználásra, szórakozásra, de nem rendelkeznek azzal a professzionális háttértámogatással, mint az iOS, és amire a vállalatok igényt tartanak.

Az elmúlt egy évben bekövetkezett változásban nagy szerepe volt az IBM-mel kötött partnerszerződésnek. Vezető, Graphisoft ArchiCAD-ot használó tervezőcégek a BIMx Docs-nak hála könnyen és gyorsan tudták adoptálni a munkafolyamatokat mobil eszközre.

Az Apple egyik kiemelt partnere és reklámarca a Daiwa House Industry, az ország legnagyobb házgyártó (igen, jól olvastátok) vállalata. A dizájntól a munkaeszközök irányításán át a belső folyamatok kezeléséig mindenre iPadeket használnak, speciálisan erre megtervezett iOS alkalmazásokkal.

Az iPad lehetővé teszi, hogy megváltoztassuk a munkastílusunkat, ezáltal sokkal jobban tudunk az idővel gazdálkodni. Az üzleti modellünk már teljesen ehhez igazodik.

– mondja Takashi Wada, a Termelés Menedzsment Szekció menedzsere

Az iPad Pro létezése valahol reakció erre a piaci trendváltozásra. Kevés otthoni felhasználó van, aki évente cseréli a táblagépét, mert tökéletesen megfelel annak, amire használják. A laptopok kijelzőméretét felvonultato új iPad, kiegészülve a Apple Pencillel, egész biztos, hogy a tervezőmérnökök és dizájnerek kedvence lesz. Ahogy a Disney rajzolói már szeretik.

Míg a Google rendszerét futtató táblagépek elsősorban kinyújtott okostelefonok, a Microsoft egy hibrid tablet-laptop párossal próbálkozott, addig az Apple másképp próbál teret nyerni a PC-k utáni korszakban.

Forrás: Apple Insider

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!