imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hogy adta el Frank Underwood a Monument Valley-t?


Ha valaki nézi a House of Cards című Netflix-sorozatot, valamint követi a leghíresebb iOS-játékok körüli történéseket, feltűnhetett neki, hogy a harmadik évadban rövid időre feltűnik a Monument Valley, ami Frank Underwood tetszését is elnyeri.

Ugyan a House of Cards harmadik évada tavaly februárban jelent meg, nem akarunk spoilerezni, hátha valaki még nem kezdte el nézni ezt a kíváló sorozatot, ezért csak röviden összefoglaljuk a lényeget: az egyik főszereplő, a Kevin Spacey által játszott Frank Underwood egy száz szavas ajánló után letölti a Monument Valley-t az iPadjére. Vajon milyen hatással volt ez a letöltésekre? A játékot fejlesztő ustwo a tavalyihoz hasonlóan ismét kiadott egy infografikát, amiből ez is kiderül.

Underwood elég jó eladónak bizonyult, ugyanis a sorozat debütálása utáni 24 órában közel 70 ezer dollárt (majdnem 20 millió forintot) termelt a Monument Valley. Ez azonban csak az  egyik tényező volt ami segített abban, hogy a játék sokkal népszerűbb és sikeresebb legyen a megjelenése utáni második évben mint az elsőben. Eddig összesen ugyanis 26 millió alkalommal töltötték le a Monument Valley-t, amiből 23 millió(!), vagyis közel 90% a 2015. április 3. és 2016. április 3. közötti időszakban jött össze. Dan Gray, az ustwo vezetője a Verge-nek elárulta, hogy emögött nagyon is tudatos stratégia van, és rengeteget foglalkoztak a játékkal a kiadás utáni második évben is.

Az első éves adatok azt mutatták meg, hogy még egy prémium kategóriás játék is lehet üzleti siker az egyre divatosabb freemium modell mellett. A második év pedig azt bizonyította be, hogy mekkora közönséget lehet elérni az ingyenes modellel a fizetőshöz képest. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy több mint 8 millió letöltés érkezett tavaly decemberben, amikor a Monument Valley a hét ingyenes alkalmazása volt az App Store-ban.

Monument Valley

Ennél is több letöltést hozott a különleges kínai üzleti modell. Danék nem akartak reklámokat pakolni a játékba, viszont tudták, hogy Kínában fizetős alkalmazással nem lehet akkorát robbantani. Ezért az iDreamsky kiadóval kötöttek megállapodást, aminek az eredménye közel 12 millió letöltés lett, vagyis jóval több, mint bármelyik más terjesztési csatornán. Grey ezt mondta erről a Verge-nek:

Tudtuk, hogy csak akkor működhet a dolog, ha készítünk egy ingyenes verziót a Monument Valley-ből. Ha kicsit ki akarsz szakadni a hétköznapokból 20 percre, akkor nem vágysz arra, hogy reklámokkal bombázzanak játék közben.

Monument Valley

A megoldás végül az lett, hogy az első néhány pályát ingyenesen lehetett játszani, a többiért pedig fizetni kellett. A 26,1 millió felhasználóból (azokat nem számítva, akik kalózkodták a játékot) egyébként 21 millió egy centet sem fizetett érte. Több mint kétmillió játékos viszont megvásárolta a Forgotten Shores névre keresztelt 1,99 eurós kiegészítőt, ami további pályákat tartalmaz. Sokan kritizálták egyébként a Monument Valley-t a rövidsége miatt, ezzel kapcsolatban Dan az alábbiakat mondta:

Ha az a legrosszabb, amit a játékodról mondanak, hogy nem volt elég belőle, akkor szerintem ez a legjobb ami történhet. Hogy az embereknek nem elég, ahelyett, hogy ráunnának, még többet szeretnének játszani vele.

A cég az ingyenes verzió sikereinek ellenére azonban nem tervezi, hogy változtatna az üzleti modellen. Ezt erősíti az is, hogy a játékból származó eddigi 14,3 millió dolláros (4 milliárd forintos) bevétel nagyobbik része (8 millió dollár) az első évben jött össze, amikor még nem kísérleteztek az ingyenes verziókkal. A csapat egyébként jelenleg is dolgozik egy játékon, amiről nem árultak el részleteket, csupán annyit, hogy több platformon (PC, konzolok, mobileszközök) is elérhető lesz, és sokat tanultak a Monument Valley elmúlt két évéből. Íme a teljes infografika:

Monument Valley infografika

Forrás: ustwo Games via The Verge.

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!