Honnan találta az Apple az iPhone 6-fotókat?

Hogy találta az Apple a legújabb reklámkampány fotóit?

#HÍREK
2015. 03. 06.
Mint arról korábban hírt adtunk, az Apple vasárnap új reklámkampányba kezdett, melynek lényege, hogy lelkes iPhone-felhasználók fotóit és videót mutatják be, ezzel is kihangsúlyozva az iPhone 6 és iPhone 6 Plus iSight-kamerájának képességeit.

A reklámhadjárat aztán kilépett a monitorokról és az Apple weboldaláról, és szó szerint az egész világot ellepték a szerencsés fotósok képei, hol óriásplakátokon, hol épülethálókon, hol pedig magazinhirdetésekben. Többekben felmerült a kérdés – nálunk is született ilyen hozzászólás –, hogy vajon hogyan bukkant rá az Apple ezekre a képekre, és hogy lehet bekerülni ide a fotóinkkal.

Sokszor a legegyszerűbb megoldás az igaz. Azt már tudjuk, hogy néhány iOS-háttérkép esetében egyszerűen a 500px.com-ot nézegették az Apple-nél, így találtak rá az iPhone 6 alapértelmezett háttérképére is, illetve a havas-hegyes iOS 8-háttérképre, amit ráadásul egy magyar fotós, Kazsimér Gergő képe. Vele egy interjút is készítettünk nem sokkal az iOS 8 megjelenése után. Most a BuzzFeed keresett meg pár fotóst, akiknek a képei az Apple új reklámkampányában szerepelnek.

Cielo D.

A fenti képet – ami egyébként nekünk is az egyik kedvencünk – Cielo de la Paz készítette egy, a Bay Areában ritkaságszámba menő esős napon mikor a gyerekeit vitte játszani. Cielo szorgos fotós, aki saját bevallása szerint képest akár 10 mérföldet is túrázni hajnalban csak azért, hogy lefényképezhessen egy szép napfelkeltét. Amikor meglátta tükröződni az ernyőjét a vizes aszfalton, érezte, hogy ebből jó kép lesz:

Több képet is csináltam. Végül aztán a szél megfelelően elrendezte a leveleket, így ezzel az utolsó képpel elégedett voltam.

A képet a Filterstorm Neue alkalmazásban szerkesztette meg, és feltöltötte a Flickrre, hogy részt vegyen a photo365 versenyen. Így talált rá végül az Apple, hogy aztán óriásplakátokra tegyék Cielo fotóját. Ilyen egyszerű. A kampány üzenete egyébként pont ez: bárki csinálhat nagyszerű fotókat az iPhone-jával, akár olyanokat is, amikről elsőre nem hinnénk el, hogy egy telefonnal készültek. Az Apple pedig egész egyszerűen különböző közösségi fotómegosztó oldalakat böngészett, ahol az iPhone 6-tal és iPhone 6 Plusszal készült képekre szűrtek.

Frederic K.

Így jutottak el a fenti képet készítő Frederic Kaufmannhoz is, aki egyébként Barcelonában él, a fotót pedig Pamplona városában készítette. Aztán feltöltötte a 778 követővel rendelkező Instagram-profiljára:

A képet valószínűleg az Instagramon találták, nagyon meglepődtem, amikor megkerestek. A fotót télen készítettem. Ezen a környéken általában rengeteg fehér és piros ruhába öltözött embert, zenészeket, tömeget lehet találni. Egy másfajta képet szerettem volna.

Ez az egész kampány pedig arra mutat rá, hogy – noha azért még mindig jelentős különbség van – az okostelefonok kamerái szépen lassan olyan szintre fejlődnek, mint a rendes digitális fényképezőgépek. Az Apple mostani reklámja azt sugallja, hogy ez már meg is történt, de valljuk be, azért nem teljesen van így. Mindenesetre Cielo szerint:

Nekem iPhone 6 Pluszom van, és a vele készített képek néha vetekszenek a DSLR-emmel készített képekkel.

Azt mondjuk nem említi, milyen DSLR-ről beszélünk. Persze azt is régóta tudjuk már, hogy mindig az a legjobb fényképezőgép, ami éppen nálunk van.

Forrás: BuzzFeed. Borítókép: Apple.