imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

BREAKING!

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hogyan képzelték el az Apple-nél 1997-et 1987-ben?


1997 nem tartozott éppen a legsikeresebb évek közé az Apple számára: a ’90-es évek második felére a cég folyamatosan vesztett a jelentőségéből, nem adtak ki átütő sikerű termékeket, és komoly pénzügyi nehézségekkel küzdöttek. Bajban voltak.

1997 nyarára a részvényárfolyam hároméves negatív rekordra esett vissza, az igazgatótanács pedig július 9-én eltávolította az akkori CEO-t, Gil Ameliót a pozíciójából, hogy helyét ideiglenesen a több mint egy évtizeddel korábban kirúgott Steve Jobs vegye át. Jobs a Macworldon bejelentette, hogy a Microsoft 150 millió dollár értékű részvényvásárlással támogatja a céget, valamint újra kiadják a Microsoft Office csomagot Macre. Az év végére elindult az Apple Online Store, majd a következő évben megjelent az első iMac, ami hatalmas sikert aratott.

A fentiek tükrében különösen vicces az, ahogy az Apple-nél 10 évvel korábban megpróbálták elképzelni 1997-et. A vezetőség vízióiból videó is készült, melyben feltűnik az akkori vezérigazgató, a Steve Jobsot eltávolító John Sculley, Mike Spindler, aki aztán 1994-ben váltotta Sculleyt, de még az Apple társalapítója, Steve Wozniak is. Mai szemmel nézve roppant kínosnak érezhetjük az egészet, de valószínűleg akkor sem sorolták a marketing gyöngyszemei közé a kész alkotást:

Persze az Apple sem szánta véresen komolynak ezt a videót 1987-ben, de erősen foghatták a fejüket, amikor visszanézték 10 évvel később. A filmben azt láthatjuk, hogy a ’90-es évek végére az Apple mindenhová beteszi a lábát, hatalmas növekedéssel a világ egyik legfontosabb cégévé válnak. Ott vannak a repülőgépeken, repülőtereken, a konyhákban a kávéfőző mellett és persze az irodákban, de láthatunk Apple-műholdat is.

Ettől függetlenül vannak a filmben egészen érdekes dolgok is. Ilyen például, amikor Woz azt mondja, hogy nem az a nagy szám, ha a számítógépek beszélni tudnak, hanem az, ha meghallgatnak minket. Ezt azzal illusztrálják, hogy egy klasszikus Macintosh pszichológusként funkciónál, amit valószínűleg ők sem gondolhattak kicsit sem komolyan még 1987-ben sem, de ha belegondolunk, Siri és a hozzá hasonló virtuális asszisztensek valahol valóra váltották ezt az elképzelést – igaz, közel 20 évvel később.

Szintén vicces a VistaMac (Vista, haha) feltűnése a videóban, ami egy okosszemüveg, vagyis egy szemüvegméretűre kicsinyített Macintosh, amibe ennek megfelelően icipici floppylemezeket helyezhetünk. Okosszemüveg végül tényleg lett (ha nem is 1997-ben), de azt nem az Apple dobta piacra, hanem a Google – Tim Cook pedig téves iránynak tartja a hordható technológia ezen ágát.

És ha a fenti videó nem elég furcsa, akkor bónuszként nézzük meg az „1944” című – végül soha nem publikált – 1984-es, 8 és fél perces reklámot, amiben a második világháborút idézve száll harcba az Apple Macintosh-csapata a gonosz IBM-mel. A filmben maga Steve Jobs is feltűnik, aki Franklin D. Roosevelt szerepében cigarettázgat az elnöki székben:

Sok idő telt el a ’80-as évek óta…

Forrás: Cult of Mac.

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!