imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Hogyan készült az új Bentley-reklám?


Azt már tudjuk, hogy a legújabb Bentley-reklámot iPhone 5s-ekkel vették fel, az anyagot pedig iPad Aireken vágták meg egy Bentley Mulsanne hátsó ülésein. De milyen további eszközöket használtak a reklámfilmesek?

Az AppleInsider utánajárt a dolgoknak, és sikerült egy interjút készíteniük a Bentley kommunikációs igazgatójával, Graeme Russellel, valamint a reklámot készítő cég, az R&Co. kreatív igazgatójával, Austin Rezával. A Bentley részéről elmondták, hogy nem vonták be az Apple-t a reklám készítésébe. Azért választották ezt a módját a film elkészítésének, mert szerették volna felhívni a figyelmet a Bentley Mulsanne technológiai csomagjára. Az autóba ugyanis többek között rendelhetünk Wi-Fi hotspotot, két elektromosan nyitható asztalkát iPad Airekkel és Apple Wireless Keyboardokkal, valamint high-end audiorendszert.

Az reklámfilmhez három iPhone 5s-t használtak, a Bentley iPad Airjeit, és maga az – extrák nélkül 300 ezer eurós – autó volt a központja a vágásnak és utómunkáknak. A Reza&Co. már korábban is készített filmeket a Bentley-nek, azokat azonban RED-kamerákkal és professzionális DSLR-ekkel vették fel. Természetesen az iPhone-okhoz is használniuk kellett különböző kiegészítőket.

Először is, az operatőröknek szüksége volt valamilyen megoldásra ahhoz, hogy stabilan tarthassák vagy rögzíthessék a telefonokat. Két iPhone 5s-hez a Kickstarteren indult BeastGrip 3D-nyomtatóval készített tartóit használták. Az alapmodell tartalmaz egy lencseadaptert is, illetve egy prototípust is készítettek tapadókorongokkal az autón való rögzítéshez. Az alap BeastGrip 75 dollárért (+18 dollár szállítási költség) egyébként bárki által megvásárolható.

BeastGrip
Kép forrása: BeastGrip

Lencsének többek közt a Neewer 0.3X Baby Death 37 milliméteres halszemoptikára esett a választás. Ez egy fém házba épített, optikai üvegből készült nagylátószögű optika, ami viszonylag professzionálisnak számít, ha a telefonos fotózásról beszélünk. A maga 38 dolláros ára pedig nem is különösen vészes.

Neewer
Kép forrása: Neewer

A legfontosabb és elengedhetetlen kiegészítő Austin Reza szerint a megfelelő steadycam megoldás volt, vagyis egy olyan állvány, ami semlegesíti a bemozdulásokat és rezgéseket. Itt a Freefly háromtengelyes giroszkóppal stabilizált megoldását használták, a MōVI M5-öt. Ha szeretnénk magunkat meglepni ezzel a szépséggel, már mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni: az ára 5000 dollár + adók. A MōVI M5 mellé egy egyedileg módosított Schneider iPro Lens-t is használtak.

Movi M5
Kép forrása: Ideorobo

A vágásra az Apple-féle iMovie-t használták az iPad Aireken, de Reza szerint a legnagyobb segítség a felvétel során alkalmazott FiLMiC Pro app volt, ami teljesen engedi testre szabni az iPhone kamerájának a képét. A Bentley-filmhez 24fps-t és 50 megabites kódolást használtak. A végeredménnyel, főleg fekete-fehérben annyira elégedettek voltak, hogy várhatóan a jövőben is használni fogják ezt a fajta felállást.

Forrás: AppleInsider, borítókép: Bentley.

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!