iOS-appok lelőhelye

Hogyan találunk új iOS-appokat?

#HÍREK
2014. 10. 06.
A TUNE nevű, online marketinggel foglalkozó cég végzett egy érdekes kutatást iOS- és Android-felhasználók között, melyben arra voltak kíváncsiak, hogyan találnak rá az emberek az általuk letöltött alkalmazásokra. A fő kérdés elég egyszerű volt: „Hogyan találtál rá a legutóbb letöltött appodra?”

Legutóbb 2014 januárjában néztek meg hasonló adatokat. A felhasználók eloszlása azóta nem sokat változott, a 875 amerikai megkérdezett 40%-a az App Store-ból, 55%-a a Google Play boltból töltötte le a legutóbbi alkalmazását, 2%-uk egyéb androidos forrásból, a maradék 3% jutott a többi platformnak (BlackBerry, Windows Phone, stb). Ez utóbbi kategória egyébként jelentősen, kevesebb mint a felére zsugorodott az év eleje óta, ebben főleg a BlackBerry gyengélkedésének volt szerepe a TUNE szerint.

Arra a kérdésre, hogy mikor töltöttek le legutóbb alkalmazást, az összes válaszadó 64%-a az elmúlt 7 napot jelölte meg. 20%-uk mondta, hogy az elmúlt pár hétben szereztek be új alkalmazást, 10% egy hónapon belül, 4% az elmúlt pár hónapban és mindössze 2% mondta, hogy az elmúlt egy éven belül. Vagyis a megkérdezett okostelefon-felhasználók 84%-ára mondhatjuk, hogy rendszeresen tölt le alkalmazást a készülékére.

Mikor töltött le utoljára iOS/Android-alkalmazást?

Az eredmények ismertetésében kitérnek arra, hogy az iOS-es App Store népszerűsége folyamatosan nő, az Apple a WWDC-n közölt pár érdekes adatot: heti 300 millió felhasználó látogatja meg az online alkalmazásboltot, ahonnan eddig 75 milliárd letöltést végeztek. 2013 januárjában ez a szám még csak 40 milliárd volt, szóval ezek alapján lényegesen gyorsul az alkalmazások letöltésének üteme.

De nézzük, milyen források alapján akadnak rá az emberek az iOS-appokra! Számomra megdöbbentő, hogy a keresés ekkora előnnyel végzett az első helyen, a megkérdezettek 47%-a így talált rá a legutóbb letöltött alkalmazására. Ezt követi 15%-kal azoknak az aránya, akiknek a családjuk/barátaik ajánlották az appot, 11%-uk pedig a neten olvasott legutóbbi alkalmazásáról. 10%-uk a kategóriák toplistáiból szemezgetett, 9% pedig az Apple által kiemelt appokból válogatott. 2%-ot kaptak a kategóriák kiemelt alkalmazásai, az internetes keresés következtében megtalált appok és a másik alkalmazáson belül ajánlott programok. 1-1%-kal végeztek a lista végén a Facebook és Twitter megosztások illetve reklámok.

Honnan van az iOS app?

Az eredmények hasonlóak az androidos Google Play áruház esetében is, sőt, őtt még nagyobb a keresővel megtalált appok aránya, eléri az 55%-ot. A TUNE az egészből azt a következtetést vonja le, hogy üdvözlendő az Apple lépése az iOS 8 azon újdonságai tekintetében, melyek az App Store fejlesztését célozták meg, ilyenek például a keresési találatokban az alkalmazásokat bemutató videók.

Nekem egyébként kicsit sántítanak az eredmények, legalábbis a 875 fős mintát kicsit keveslem, illetve a kutatásban nem esik szó a mintavétel mikéntjéről és a minta reprezentativitásáról sem. Ha magamból indulok ki, én viszonylag ritkán töltök le App Store-keresés eredményeként appokat. Leggyakrabban a neten találok rájuk különböző hírportálokon, játékok esetében pedig főleg az ismerőseim ajánlják őket. Ezen kívül leginkább az Apple által ajánlott appoknak szoktam adni egy esélyt. Persze valószínűleg nem vagyok egészen átlagos felhasználó, hiszen nagyon aktívan követem az Apple-lel kapcsolatos híreket, de akkor is furcsának tűnnek a TUNE által publikált eredmények.

Éppen ezért kíváncsi lennék a ti szokásaitokra, szavazzatok! Ti hogyan találtatok rá a legutóbb letöltött iOS/Android appotokra?


survey solutions

Forrás: MobileDevHQ via TechCrunch. Borítókép: Apple.