imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mikorra várhatjuk az iOS 12 publikus bétát?

Megnéztük az eddigi évek tendenciáit

Homo Machina – utazás a test lenyűgöző gépezetébe


A Homo Machina egy kétdimenziós felfedező játék, amelyben az emberi test elképesztő világát ismerheted meg úgy, mintha az egy összetett gépezet lenne. Mindez Dr. Fritz Kahn bámulatos steampunk hangulatú illusztrációival és egy kedves történettel.

Az edukációs tartalommal szolgáló játékok általában két hibába eshetek bele: 1.) unalmas a játékélmény 2.) ocsmány a felület. Sajnos ez a két potenciális bukási lehetőség a műfaj velejárója, tényleg meglehetősen nehéz szép és szórakoztató tartalmat összerakni olyan alapanyagból, amitől az embernek azonnal az iskolapadban eltöltött évek rémképe ugrik be. Nem véletlen, hogy inkább az akció és kalandjátékok a divatosak minden alkalmazásboltban.

Az ARTE gondozásában megjelent játék, amelyet a párizsi székhelyű Darjeeling csapata készített mindennek ellenére kísérletet tett a fent ecsetelt akadályok megugrására. Azt kell mondjuk, a próbálkozás maximálisan sikerült: a Homo Machina úgy tud szórakoztató lenni, hogy közben az edukációs tartalom sem vész el, válik komolytalanná; mindemellé pedig gyönyörű látványvilág is társul.

Ez utóbbi külön megér egy misét. A játékban látható illusztrációk alapját ugyanis Dr. Fritz Kahn (1888–1968) berlini nőgyógyász és sci-fi író saját kézzel készített munkái alkotják, amelyekben az emberi testet steampunk hangulatú gyárként mutatja be, analógiákat és hasonlatokat keresve a különböző gépezetek és az emberi biológiai működések közt. Engem már ezzel megvettek kilóra, de szerencsére az ötletes koncepciót sikerült egy egyszerű, de szórakoztató történetbe ágyazni, ami külön dob egyet az élvezhetőségen.

A játékos feladata alapvetően nagyon egyszerű: működtesse a test gépezetét különböző helyzetekben, például felkeléskor, evéskor, szagláskor stb. Az egyes folyamatokhoz különböző „osztályokat“ kell meglátogatnunk, ahol az adott élethelyzetnek megfelelő feladványok megoldásával teljesíthetjük a feladatot. Bár a pályák többsége nem különösebben nehéz, azért akadnak pillanatok, amikor fennakadnak a fogaskerekek az ember agyában (bocs, magaslabda).

Éppen emiatt viszont gyerekeknek és felnőtteknek is egyaránt tudom ajánlani a játékot. Tipikusan az a kategória, amit az ember nyugodt szívvel nyom a gyerek kezébe, hogy játsszon vele egy kicsit, hiszen a pár perc nyugalom mellett még tanul is valamit az emberi test működéséről.

A Homo Machina iOS-re és Androidra is elérhető, az első fejezet pedig ingyenesen kipróbálható a böngészőből ezen a linken keresztül.

Homo Machina letöltése az App Store-ból (iPhone, iPad – 1 090 Ft)

iPhone 8 (PRODUCT) RED

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!