imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Így használd az Apple Watch-od sportolásra


Az Apple Watch amellett, hogy kiegészíti az öltözékünket, sportolásra is remekül használható, mivel nagyon jó fitnesz eszközt csinált belőle az Apple. Kedved támadt egy kis sétához, futáshoz vagy úszáshoz? Mutatjuk, hogyan lehetsz a leghatékonyabb.

Hey Siri!

Nem, Siri nem tanult még meg magyarul, és alapvetően nem is lett sokkal okosabb, viszont akik picit is beszélnek angolul, azoknak könnyebb lehet hangutasításokkal vezérelni az órát. Sportolás közben ez különösen jól tud jönni. A digitális korona megnyomásával vagy a csuklórázós mozdulattal és a “Hey Siri!” varázsszavakkal tudjuk aktiválni az Apple személyi asszisztensét.

Sirit megkérhetjük például egy rögtönzött edzés beállítására, ezen felül megadhatunk céltávolságot vagy akár elégetni kívánt kalória számot is. Ha pedig edzés közben van bármi kívánalmunk, akkor Siri-nél mindig figyelmes fülekre találunk. Ilyen módon sokkal kényelmesebbek az edzések, mintha az apró kijelzőt pötyörésznénk. Hey Siri, tanulj meg végre magyarul!

Pontos pulzusmérés

Az Apple Watch nem egyszerű fitnesz eszköz, hanem tulajdonképpen egy folyamatos társ, ami monitorozza a napi aktivitásunkat. Persze nagyon jók a Siri által vezérelhető funkciók, de érdemes az edzés megkezdése előtt specifikálnunk a mozgásunkat, ezáltal pontosabb mozgásadatokat gyűjthet rólunk az óra.

Legyen szó futásról, kerékpározásról vagy úszásról, a pontos aktivitás pontosabb adatokat eredményez. Valósabb összképet kaphatunk a testünkről és az edzettségi állapotunkról. Ez főleg amiatt lényeges, mert az egyes aktivitások, amiket végzünk, az óra más-más szenzorait használják, a kültéri sportokhoz például a GPS-t a pontosabb helymeghatározásért.

Hagyd otthon az iPhone-od!

De csak akkor, ha az órád tartalmaz GPS-s adóvevőt. Ha Apple Watch Series 2-vel rendelkezel, akkor felesleges sportoláshoz magaddal cipelned az iPhone-od, az órád önmagában is pontos mozgásadatokat fog szolgáltatni. Ha fontos hívást vársz, vagy nem tudsz elszakadni a világhálótól az edzés idejére, akkor csúsztasd be a telód a zsebedbe, hiszen a Watch önmagában nem kapcsolódik közvetlenül mobilhálózathoz. Ha régebbi Apple Watch-od van, akkor is szükséges lehet az iPhone-od, hiszen azok még nem tartalmaznak GPS-t, így az óra nem fogja tudni, hol járunk pontosan.

Egy másik tényező a zenehallgatás, amit megtehetünk közvetlenül az óráról is például egy AirPods segítségével, így újfent nincs szükség iPhone-ra. Ennek hátránya, hogy az imént említett probléma miatt csak offline zenehallgatásra van lehetőségünk.

Kíméld az órád aksiját!

Az Apple Watch szépséghibája, hogy aksiidőben egyelőre még nem az igazi. A gyártó egy-két napos használati időt ígér, ám intenzív használat mellett ez – csakúgy mint az iPhone-oknál – drasztikusan lecsökkenhet. Ha például egy nap több órát töltünk sportolással, akkor a folyamatos pulzusméréstől hamar merülni kezdhet az óra. Az Apple 2 lehetőséget kínál az üzemidő megnövelésére.

Az egyik, hogy Energiatakarékos módba tesszük az órát. iPhone-ról ismerős lehet ez a módszer, ezzel viszont az óra pontatlanabb méréseket fog tudni csak végezni, hiszen mérsékli a pulzusmérő állandó használatát. A másik út sokkal kényelmetlenebb, viszont aksikímélőbb: a külső pulzusmérő használata. Egy ilyen csatlakoztatásával teljesen kikapcsolhatjuk az óra saját szenzorát. Az Energiatakarékos üzemmódot az Apple Watch appon keresztül érhetjük el.

Testre szabható metrikus adatok

Minden edzés más és más, más célokkal, az Apple Watch pedig rengeteg adatot képes szolgáltatni a mozgásunkról. A sportban jártasabb felhasználók pontosan tudják, hogy mely adatokra van szükségük a lehető legjobb eredmény elérése érdekében, de nem mindenki tudja, hogy pontosan megadhatjuk az Apple Watch-nak, mely értékeket szeretnénk látni az edzés közben.

Van akinek nincs szüksége a kalória számolásra, és van, akinek a pontos helyadatok nem számítanak. Az Apple Watch appon keresztül specifikálhatjuk, hogy mit szeretnénk látni és mit nem. A felesleges értékek eltüntetésével kevésbé oszlik meg a figyelmünk edzés közben és hatékonyabb lehet a sporttevékenységünk, feltéve, hogy nincs más zavaró tényezőnk.

Apple Watch appok

Az Apple Watch a gyári appjaival együtt elég komplex módon járul hozzá a sportolásunkhoz, mégis vannak elengedhetetlen, harmadik féltől származó alkalmazások, tehát nem árthat kipróbálni néhányat közülük. Ilyen a Nike+ Running Club is, amely segítségével versenyezhetünk barátainkkal és élő futásokra is benevezhetünk nap, mint nap, akár Budapest utcáin is. Nos, futunk ma?

Forrás: 9to5mac

Aktuális akciók
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!