imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

Így kalibráld Apple Watchod a pontos mérések érdekében


Az Apple Watch tulajdonosok döntő többsége előszeretettel használja okosóráját sportoláshoz. Ha te is közéjük tartozol, akkor érdemes egy kis időt szentelned az óra pontos kalibrálására, így a lehető legpontosabb kalória és mozgásadatokat nyerheted ki az Apple Watchodból.

Aki rendszeresen sportol az tudja mennyire fontos nyomon követni az edzéseken nyújtott teljesítmény, az intenzitást, a pulzus változást és az ezekből levonható eredményeket. Ehhez elengedhetetlen, hogy az Apple Watch-ból a lehető legpontosabb méréseket sajtoljuk ki. Első körben a lehető legpontosabban adjunk meg minden olyan paramétert az Egészség alkalmazás számára, amit a Watchcsal nem tudunk mérni.

Magasság, testsúly, életkor és nem. Ezek azok az adatok, amit első indításnál minden fitnesz alkalmazás megkérdez és általában nem veszem a fáradtságot, hogy pontosan megadjam ezeket a paramétereket, pedig megéri. A pontos testsúly, BMI, testvíz, csontösszetétel, zsírtömeg, pulzus ingadozás méréséhez akár beszerezhetünk egy Nokia Body Cardio mérleget is. A hozzám hasonló lusta embereknek különösen hasznos, Handrás korábban részletesebben is leírta róla a tapsztalatait.

Ha mindent megmértünk, feljegyeztünk és beírtunk a megfelelő rubrikába, akkor jöjjön az óra sebesség és helyzetmérőjének a valódi kalibrációja. Először is akármilyen típusú az órád a Beállítások > Adatvédelem > Helymeghatározás menüpontban a Helymeghatározás legyen bekapcsolt állapotban. Sőt tovább lépve a Beállítások > Adatvédelem > Helymeghatározás > Rendszerszolgáltatások menüpont alatt aktiváljuk a Mozgáskalibráció és távolság opciót.

Apple Watch Series 2 és Series 3 esetén itt véget is ért a folyamat. Ha követted a lépéseket, akkor biztos lehetsz benne, hogy innentől az óra a lehető legpontosabb méréseket végzi majd. Series 1 és Series 0 tulajdonosoknak még van egy kis tennivalójuk, hiszen ezekben a modellekben nincs GPS, ezért szabadtéren külön kalibrálni kell az iPhone-nal. Keress egy sík terepet a szabadban olyan helyen, ahol megbízható a GPS kapcsolat.

Fontos, hogy tiszta időben csináld, esős, borús ég alatt fals lehet a végeredmény. Az iPhone-t szereld a karodra vagy fogd kézbe és állíts be egy minimum 20 perces gyaloglást vagy futást. Minél többet mozogsz, annál pontosabban tudod beállítani az órád. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal fusd le a maratont, hanem azt, hogy az órád innentől folyamatosan pontosítani fogja a mozgásod méréseit, megtanulja a lépéseid hosszát, ezáltal pontosabb képet kaphatsz az edzéseidről. Éppen ezért, ha most nincs is 20 perced, akkor részletekben is elkezdheted a kalibrálást, minél többet mozogsz, annál jobb.

Ha úgy érzed valami nem stimmel, akkor az Apple Watch alkalmazásban az Adatvédelem > Fitneszkalibrációs adatok alaphelyzetbe állítása ikonra ujjazva előről kezdheted a folyamatot.

Szezonvégi kiárusítás

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!