imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett: MacBook Pro 2018!

Erősebb, mint valaha!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Így képzi ki az önvezető autók sofőrjeit az Apple


Idáig abban sem voltunk biztosak, hogy Cupertinóban dolgoznak-e egyáltalán az autós projekten, most viszont a Business Insidernek hála már azt is tudjuk, milyen vizsgákon kell átmennie annak, aki hivatalosan is önvezetőautó-sofőr szeretne lenni az Apple-nél.

Bár arról még semmit nem tudunk, hogy az Apple egy tényleges önvezető autón, vagy csak annak szoftveres hátterén dolgozik, az viszont tény, hogy valamiféle, a témához kapcsolódó projekten biztosan. Máskülönben biztosan nem kérték volna meg még a tavaly év végén a U.S. National Highway Traffic Safety Administrationt (NHTSA), azaz kvázi az amerikai közlekedésbiztonsági szervet, hogy gondolják át a Fixing America’s Surface Transportation (FAST Act) szabályozást.

Ennek értelmében a már piacon jelenlévő nagyobb autógyártóknak nem kell könyörögnie az önvezető autók teszteléséért, meg mindenféle járműbiztonsági mentességért. Viszont az új belépőknek, amilyen a Google, és feltehetőleg az Apple is lesz, ezt külön kérvényeznie kell. Mindenesetre úgy tűnik, a hatóságok nem túl szőrősszívűek, az Apple éppen pár napja kapott engedélyt három darab Lexus RX450h SUV tesztelésére, amikkel szabadon furikázhatnak Kaliforniában. Céges területeken meg azt tesztelhetnek, amit csak akarnak.

Természetesen ezekbe az autókba mindig kell egy kontrollsofőr, aki ha csődöt mondana az önvezető szoftver, akkor gyorsan át tudja venni az irányítást az autó felett, és megakadályozhatja a balesetet. Nagy tehát a felelősségük, mivel egy-egy baleset nagyon rosszat tehet az összes önvezető autós projekt megítélésének. Természetesen tehát az Apple sem bízza a véletlenre a dolgot, és csak kiválóan képzett embereket ültet be a kocsijaiba.

A kiválóan képzett pedig ez esetben szó szerint hétpróbásat jelent, ennyi teszten kell ugyanis teljesíteniük a jelölteknek – tudhattuk meg a Business Insider által megszerzett dokumentumokból. Hasonló dolgokat kell elképzelni, mint egy forgalmi vizsgán: hirtelen fékezés/gyorsulás, szűk U-kanyar, stb. A nehézséget az okozza, hogy észre kell venni, mikor kell átvenni az addig egyébként jól működő önvezetőautó-szoftver helyét. Ebben persze gondosan elkészített „tankönyvek”, és a próbakörökön szerzett tapasztalatok segítik a tanulókat.

Az Apple összesen hat személyt képez ki a három autóhoz. Aki ezek egyike akar lenni, úgy tűnik nem árt, ha valamilyen nevesebb egyetemen szerzett Ph.D.-t gépi tanulásból, illetve ha a korábbi munkatapasztalatok között olyan cégek is feltűnnek mint a Bosch vagy a Tesla. Legalábbis ez derült ki a pályázók LinkedIn profiljából a Business Insider szerint.

Úgy tűnik tehát, hogy elsősorban a megfelelő önvezető szoftver tökéletesítésén dolgozik az Apple; azt, hogy lesz-e fizikailag is megvalósuló Apple Car, továbbra sem tudhatjuk. Mindenesetre arra már mérget vehetünk, hogy dolgoznak valamin, a kérdés csak az, hogy mikorra lesznek kész vele.

Forrás: 9to5mac és Business Insider

MacBook Pro Touch Bar és Touch ID 2018

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!