imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Így készült az Apple ünnepi reklámja


Alig pár napja jelent meg az Apple ünnepekre szánt reklámja “The Song” címmel. Most az Apple közzétett egy újabb videót, arról, hogy hogyan készült ez a reklám.

Ha esetleg még nem látta valaki a reklámot, akkor most lehet ezt pótolni. Íme:

Maga a videó arról szól, hogy egy lány megtalálja a nagymamájának egy lemezét, melyen a nagyi  énekel egy dalt a háborúban harcoló férjének. Az unoka Garageband segítségével digitalizálja a dalt, majd gitárkíséretet és a saját dalát is felveszi, ezzel tulajdonképpen újramastereli az eredeti felvételt. Végül egy iPaden ezt adja a nagymamájának karácsonyra. Annak ellenére, hogy ez tulajdonképpen egy Apple reklám, mégis nagyon megható, bevallom engem is megérintett.

Amikor először láttam a reklámot, szinte biztos voltam benne, hogy egyszerűen felvették egy stúdióban a bakelites verziót, és utómunkával zajosították, hogy úgy tűnjön mintha 1952-ben lett volna felvéve a dal. Bár őszintén szólva nem is nagyon gondolkoztam ezen. Az Apple által most bemutatott videóból, mely a reklám készítéséről szól, kiderül, hogy hatalmasat tévedtem én is, és az is aki egy egyszerű stúdiófelvételre gondolt.

Ahogy az alábbi videón is látszik, a nagymama fiatalkori hangját kölcsönző énekes – Rhiannon Giddens – egy voice-o-graph névre hallgató, 1940-es években készült fabódéban énekelte fel a kis dalt.

Ebben az egészen apró kis fabódéban, egy mikrofon és egy forgó tárcsa található, és tulajdonképpen az egész szerkezet egy turista attrakció volt az 50-es években. Az embereknek egy próbálkozásuk volt felénekelni amit akartak, majd a felvételt megkapták egy bakelit lemezen. Az így elkészült hangfelvételeket postán el is küldhették a szeretteiknek. A mini stúdió-n látható egy hirdetés is melyben ezt hirdeti magáról:

Vedd fel a saját hangod. Hallgasd meg, hogy hallanak téged mások.

Akkoriban még nem nagyon léteztek tömegesen elterjedt hangfelvevő készülékek, ezért az embereknek furcsa volt hallani a saját hangjukat. Gondolom mindenki emlékszik az első alkalomra amikor egy magnókazettán vagy videofelvételen életében először hallotta vissza a saját hangját. Érdekes élmény. Abban is biztos vagyok, hogy a legtöbben utálják visszahallani a saját hangjukat, hiszen a belső hallásunk miatt nagyon mást szoktunk meg.

Az Így készült videón a nagymama unokáját játszó lány – Dana Williams – azt is elmondja, hogy a munkája során szinte az összes általa írt zeneszámot GarageBand segítségével veszi fel, nincs ez másképp a The Song című videóban sem, ennél a felvételnél is GaragaBand-et használt.

Számomra nagyon érdekes, hogy az Apple egy ilyen szerkezet segítségével készítette el az idei karácsonyi reklámját. Megtehették volna, hogy a világ legkorszerűbb stúdiójában vesznek fel mindent, de inkább ezt az utat választották. Ez a kis videó is jól mutatja, hogy az Apple képes a legelképesztőbb apróságokra is odafigyelni, és egy csomó energiát beleölnek mindenbe amit csinálnak.

o-RECORD-STORE-DAY-2013-facebook
Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!