imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Így nyújthat az iPhone prémium játékélményt


A WWDC-n az iOS 9-ről tartott előadás alatt sajnos kevés hangsúlyt fektettek a fejlesztői újítások bemutatására. 3D-s játékok fejlesztői pedig egy olyan szisztematikusan felépített rendszert kaptak, amelyekkel könnyebben készíthetnek majd, akár konzolminőségű szoftvereket is. Persze nem csak a fejlesztők fogják érezni az új GameplayKit, ReplayKit és Model I/O triója által nyújtott élményt. Várhatóan ugyanis, ezekkel a fejlesztőeszközökkel készített játékok minősége is sokat fog javulni.

A GameplayKit egy könnyen használható végrehajtómotor, amelynek segítségével komplex szabályozás alapján működő játékokat lehet készíteni. Tulajdonképpen ez azt jelenti, hogy egy új eszközzel teremtenek kapcsolatot a játék és a játékos között, megspékelve egy véletlen generátorral. Ennek segítségével tehát a játékokat egyszerűbben kezelhetjük és hibamentesen használhatjuk, míg a véletlen változók növelik a játékélményt és kihívások elé állítanak minket. Ezzel az Apple kicsit átformálja majd a szoftverek lelkét, hogy gördülékeny játékmenetet biztosítsanak. Remélhetőleg az egyszerűsített kóddal kevesebb energiát fognak fogyasztani a jobb grafikájú játékok is, és megkímélik az akkumulátorunkat.

140564531458698-original-1

A ReplayKit egy forradalmi újítás melynek segítségével külső forráskód nélkül leszünk képesek felvenni a képernyőn történő eseményeket. Tehát nem kell majd egy külön alkalmazás rá, hanem a játékokban (amennyiben a fejlesztők élnek a lehetőséggel) benne lesz a lehetőség, hogy felvegyük a tevékenységünket. Ezt a funkciót sajnos még nem részletezte annyira az Apple, de annyi biztos, hogy a készített felvételt rögtön az alkalmazásban szerkeszthetjük majd és ha készen vagyunk akkor megoszthatjuk a kész videót másokkal. Ha elindítjuk a rögzítést, akkor az iOS automatikusan le fog tiltani az összes beérkező hívást és értesítést. Ez azért nagyszerű, mert így biztosak lehetünk abban, hogy a videónkban nem fog felugrani egy értesítés se, ami elronthatná az egészet. A felvétel befejeztével a rendszer automatikusan visszaáll a kiindulási állapotba, tehát minden értesítést ugyanúgy megkapunk, mint előtte.

unnamed

A Model I/O egy 3D-s modellező rendszer, amely kiszolgálja a SceneKit-et is többek között. A modellezés mellett nagyon fejlett fizikát kapunk, amely összehangolja és együtt mozgatja az egész virtuális világot. A fényeket is a Model I/O fogja kezelni. A környezeti tényezők textúrája is javulni fog, szinte teljesen élethű esőt, vizet, homokvihart készíthetnek majd a grafikai fejlesztők. Magáról teljesítményről a továbbfejlesztett Metal fog gondoskodni. A nagyobb kijelzőméretű iPhone 6 Pluson a játékélmény közel konzolgrafikájú lesz és a játékélmény is legalább olyan lesz, mintha egy drága játékgépet használnánk. Természetesen az újításokat a régebbi telefonok is megkapják az operációs rendszerrel együtt, ezáltal javítva a játékokat iPhone 4s-től felfele az összes készüléken.

Jelenleg is több száz játék érhető el az App Store-ban kíváló grafikával. Az ismertebb nevű játékok, például a Real Racing és a Modern Combat szinte biztosan a javított rendszert fogják használni, de a MOBA-k kedvelői se csüggedjenek, hiszen várható frissítés a Vainglory-ra is.

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!