cover_beats

Így várja a Beats 1 a hallgatóit

#HÍREK
2015. 06. 25.

A Facebookon megjelent esemény egyértelművé teszi, már csak 5 nap van a Beats 1 és az Apple Music indulásáig. Az Apple nem aprózza el a dolgot, hiszen óriási reklámot csinál az internetes rádiójának. Arról már tegnap irtunk, hogy az Apple hirdetési módszerei miért térnek el a többi nagyvállalatétól. Ennek ellenére, a Beats 1 hirdetési kampányánál a régi bevált módszereket használják. Emellett a hallgatóknak is fognak kedveskedni több dologgal.

A Marriott Marquis hotel híres az óriási táblájáról, ahol időről időre változnak az éppen aktuális hirdetések. Az épület elhelyezése ugyanis kiváló, ha valamit reklámozni szeretnénk. A Times Square-en ugyanis legalább 300-350 ezer ember fordul meg naponta, a Marquis pedig alig egy sarokra van onnan. A hotel falán lévő óriástábla pedig a járókelőknek egyből szembeötlik.

Forrás: Zane Lowe (Beats 1 DJ) twitter
Forrás: Zane Lowe (Beats 1 DJ) Twitter

A hirdetés szövegét magyarra fordítva nagyjából azt kapjuk, hogy „Világszerte. Mindig hallható.”. Érdekesség, hogy ha a Google Street View-on rákeresünk a helyre, akkor a táblán az Android reklámja látható, azzal a felirattal, hogy „Legyünk együtt, de ne egyformák”.

beats-1

A Beats 1 egyébként az induláskor 3 helyről (Los Angeles, New York és London) fog sugározni felváltva. A műsor változatos lesz, a legkülönfélébb zenei stílusokkal és előadókkal. Az adásoknak 3 rezidens DJ-je lesz, akik szórakoztató kommentárokkal teszik még színvonalasabbá az adásokat. Emellett rendszerint fognak érkezni vendég DJ-k és előadók is, akik saját műveikkel fogják szórakoztatni a hallgatóközönséget.

apple-wwdc-2015-apple-music-1500x1000

Az Apple Music is már kezd körvonalazódni. Olyan értesülések is megjelentek, hogy az Apple 0,2 centet fog fizetni a kiadóknak lejátszásonként a 90 napos próbaidőszak alatt. Ez a szám nem tűnik soknak, de ha azt vesszük, hogy a 800 millió felhasználónak csak a fele próbálja ki a szolgáltatást, és csak egy számot hallgatnak a 90 nap alatt, akkor már az is 40 millió forintnyi összegre rúg.

apple-wwdc-2015-music-listen-now-970x647-c

Ez természetesen sokkal nagyobb szám lesz, hiszen rengeteg ember fogja legalább kipróbálni és természetesen nem csak egy számot fognak meghallgatni. Az Apple emellett fizet a dalszövegírók után is, egyelőre ismeretlen összeget. Végleges megállapodás ugyanis egy 11 órás konferencia után sem született, ami nyilván nem jó hír az Apple-nek 5 nappal a tervezett indulás előtt.

beats1

Arra is kíváncsi leszek, hogy az itthoni előadók kínálatából lesznek-e az Apple Music rendszerében hallható számok. Ugyanis biztos vagyok benne, hogy ez sok magyar felhasználót fog befolyásolni abban, hogy a próbaidőszak után előfizet-e a szolgáltatásra. Ti milyen zenéket hallanátok szívesen a Beats 1 rádióban, vagy milyen zenék után fogtok kutatni az Apple Music rendszerében?