imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Ilyen lett a ReplayKit


Még júniusban, az iOS 9 kapcsán lettünk izgatottak, valószínűleg sok más Apple rajongóval együtt, az akkoriban bemutatott ReplayKit, GameplayKit és a Model I/O miatt. Sajnos eddig nem nagyon ismertünk olyan játékokat, ami ezt a három újítást jól demonstrálta volna, de szerencsére ez most változott. Az első alkalmazás, amiben találkoztam a ReplayKittel, a Goat Simulator volt. Természetesen a Breakneckben demózták és ott volt használható először, de az annyira nem népszerű játék.

A GameplayKit egy könnyen használható végrehajtómotor, amelynek segítségével komplex szabályozás alapján működő játékokat lehet készíteni. Tulajdonképpen ez azt jelenti, hogy egy új eszközzel teremtenek kapcsolatot a játék és a játékos között, megspékelve egy véletlen generátorral. Ennek segítségével tehát a játékokat egyszerűbben kezelhetjük és hibamentesen használhatjuk, míg a véletlen változók növelik a játékélményt és kihívások elé állítanak minket. A Model I/O egy 3D-s modellező rendszer, amely kiszolgálja a SceneKit-et is többek között. Ezeket még egy alkalmazásban sem láttam alkalmazva sajnos, de ez a két funkció főleg a fejlesztőknek érdekes egyébként is.

12226877_897369726979532_730734158_n

Ami felhasználói szemmel nézve érdekes, az a Replay Kit. A ReplayKit egy forradalmi újítás melynek segítségével külső forráskód nélkül leszünk képesek felvenni a képernyőn történő eseményeket. Tehát nem kell majd egy külön alkalmazás rá, hanem a játékokban (amennyiben a fejlesztők élnek a lehetőséggel) benne lesz a lehetőség, hogy felvegyük a tevékenységünket. A felvétel közben operációs rendszer szinten le van tiltva minden beérkező hívás és értesítés. Így nem lesz felugró értesítés, amivel elrontanánk az egész videót. Így a felvétel rögzítése viszont tényleg gyerekjáték.

12242204_897369703646201_1764837668_n

Lépjünk be a játékba, majd indítsuk el. Ilyenkor valahol a menüben, vagy akörül kell találunk egy felvétel gombot. Ezt megnyomva először egy üzenetet kapunk, hogy tényleg rögzíteni szeretnénk-e, majd elindul a felvétel. Ha úgy éreztük, hogy elég anyagot vettünk fel akkor ugyanezzel a gombbal megállíthatjuk a felvételt. Ekkor ugrik fel az új panel. Itt több lehetőségünk is van: megadhatjuk a videó kezdő és végpontját, visszajátszhatjuk a felvételt, menthetjük azt a Filmtekercsbe, vagy megoszthatjuk bárhová. Így például a YouTubera egy ilyen videót semmi perc alatt fel lehet tölteni, ami hasznos lehet azoknak, akik sok tartalmat osztanak meg. Arra is remek lehetőséget nyújt ez a funkció, hogy megörökítsük az emlékezetesebb pillanatokat (például ahogy először csúszunk le a vízicsúszdán a kecskénkkel), vagy akár csak  az ismerőseinket szórakoztassuk.

A félreértések elkerülése végett fontosnak tartom megemlíteni, hogy a ReplayKit nem egy alkalmazás, hanem egy fejlesztőeszköz, amit vagy használ egy adott szoftverfejlesztő, vagy nem. Tehát csak azokban a játékokban működik, amik támogatják a ReplayKitet.

A borítókép a MediaLoot mockupja alapján készült.

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!