Angela Ahrendts Apple Store

Imádják Angela Ahrendtset az Apple Store-ok dolgozói

#HÍREK
2016. 01. 28.
Angela Ahrendts 2014-ben érkezett az Apple-höz, miután nyolc évig vezette a brit luxusmárkát, a Burberryt, amit sikerült soha nem látott magasságokba emelnie – ezért még lovaggá is ütötték. A cupertinói cégnél az online és utcai boltokért felelős alelnök lett, vagyis ő felel azért, hogyan jelennek meg a termékek a boltokban, és milyen módon adják el azokat.

Ahrendtsben valószínűleg nem csalódott Tim Cook, hiszen az utóbbi években az ő fizetése volt a legmagasabb az Apple felső vezetőinek körében – ezzel 2014-ben ő volt az Egyesült Államok legjobban fizetett női vezetője. Amikor először megkereste Tim Cook, Ahrendts nem gondolta úgy, hogy valóban az Apple-nél fog dolgozni, csupán kíváncsiságból ment el a találkozóra. Aztán egycsapásra minden megváltozott:

Az első találkozó után úgy sétáltam el, hogy hűha, Tim egy igazán békés ember. Nagyon tetszett az őszintesége és az értékei. Senki nem tudja eltántorítani attól, mondjon vagy írjon bármit, hogy mindig a jó dolgot cselekedje. Nem csak az Apple szempontjából, hanem az Apple alkalmazottai, a közösségek, országok szempontjából is. A világnak több olyan vezetőre lenne szüksége, mint amilyen Tim.

Angela Ahrendts a New York-i Grand Central Apple Store-ban | Kép forrása: 9to5Mac
Angela Ahrendts a New York-i Grand Central Apple Store-ban | Kép forrása: 9to5Mac

Angela Ahrendts tehát közel két éve felel az Apple boltjaiért, legyen szó hagyományos üzletekről, vagy a webáruházról. Azt már láttuk, hogyan alakulnak át külsőleg az Apple Store-ok Jony Ive közreműködésével, arról azonban kevés hír szólt, hogy vajon a boltban dolgozó eladók hogyan viszonyulnak az új „nagyfőnökhöz”, és egyáltalán, mennyire szeretnek az Apple-nél dolgozni. Most a Fast Company készített egy interjút Ahrendtsszel, ebből derült ki pár részlet ezzel kapcsolatban.

Az üzletekért felelős alelnök az első fél évében több mint 40 piacra látogatott el személyesen, ahol a helyi vezetőkkel beszélgetett – azzal a céllal, hogy csupán meghallgassa a véleményüket. Ezután kezdett el azon gondolkozni, hogy hogyan tehetne hozzá ő mindehhez, hogyan kovácsolhatná össze még inkább csapattá a dolgozókat. Meg is lett az eredménye:

A munkavállalóink 81%-a maradt a cégnél 2015-ben, ami a valaha volt legjobb eredmény. Hogy miért? A visszajelzések alapján azért, mert úgy érzik, tartoznak valahova. Részesei az Apple-nek. Nem úgy éreznek, mintha szimplán csak a vásárlókkal foglalkozó valakik lennének. Én sem bolti eladóként kezelem őket. Úgy kezelem őket, mintha a felső vezetés azon tagjai lennének, akik kapcsolatba lépnek a vásárlókkal, és megmutatják nekik azokat a termékeket, melyeket Jony és a csapata éveken át készített.

Találd meg a képen Angela Ahrendtset! | Kép forrása: iPhoneros
Találd meg a képen Angela Ahrendtset! | Kép forrása: iPhoneros

Az éves 19%-os fluktuáció egyébként kiemelkedően jó az Egyesült Államokban a kiskereskedelmi szektorban, ahol az utóbbi években ez az arány jelentősen megugrott, egyes cégeknél a 60%-ot is eléri. Ahrendts szerint egészen különleges az Apple vállalati kultúrája, mely két alappilléren nyugszik: az egyik, hogy a lehető legjobb termékekkel megváltoztassák a vásárlók életét, a másik pedig Tim Cook elkötelezettsége aziránt, hogy a bolygót jobb állapotban hagyják, mint ahogy megkapták. Ezeket ő is csak akkor értette meg igazán, amikor a részese lett:

Nagyjából egy hónapja dolgoztam az Apple-nél, amikor azt mondtam a férjemnek: »Most már tudom, miért ez a világ egyik legsikeresebb cége. Azért, mert ilyen erős a vállalati kultúra. A büszkeség, a támogatás, az értékek.«

Forrás: Fast Company. Borítókép: Business Insider.