imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Imádják az Apple Watch-ukat az emberek, de másnak nem ajánlják


A Wristly az Apple Watch megjelenése óta készít felméréseket a vásárlók körében, melyek során arra kíváncsiak, hogy mennyire elégedettek az emberek a termékkel, mi az ami nem tetszik nekik benne, de néha egészen érdekes dolgokra is kíváncsiak.

Nagyjából egy éve jelent meg az első Wristly jelentés az Apple Watch-csal kapcsolatban, úgyhogy ismét ideje volt egy átfogó kutatásnak. Ehhez az új megkérdezettek mellett eredeti panel 800 résztvevőjét is felkeresték, utóbbiak közül jelenleg 97% elégedett az órájával, ami nagyon szép eredmény. Az összes megkérdezett körében 94%-os az elégedettségi ráta, ami szintén kiemelkedő, ráadásul az arány egy picit nőtt is az április eredményekhez képest, elsősorban a nagyon elégedettek körében (46-ról 50%-ra).

Apple Watch Wristly Apple Watch Wristly

A Wristly szerint az általános elégedettség növekedése mögött a watchOS 3-mal bejelentett változtatások és újdonságok állhatnak. Most először Net Promoter Score-t (NPS) is mértek a megkérdezettek körében. Ez a mutató -100 és +100 közötti értéket vehet fel, és azt nézhetjük meg vele, hogy a jelenlegi felhasználók menyire ajánlják a terméket. Ehhez 0-tól 10-ig kell pontozni, a 0 és 6 közöttiek az „ellenzők” a 9 és 10 pontosak a „promóterek”, az előbbiek arányát vonják ki az utóbbiakból, így jön ki az NPS. A +50 fölötti eredmény már kiválónak számít, de igazából minden jó, ami pozitív.

Az Apple Watch esetében az NPS pontszám 26 lett a Wristly kutatása során, ami egyáltalán nem rossz eredmény, viszont messze elmarad például az iPhone elképesztő 70-es értékétől. (A promóterek aránya egyébként 43%, szemben az ellenzők 17%-ával.) Ez a Wristly szerint azért lehet, mert ugyan a felhasználók nagyon elégedettek a termékkel, ők főleg a korai vásárlók, és tisztában vannak az első generációs termék hátrányaival – lassacskán ráadásul időszerű lenne egy következő generációs Apple Watch is, ezért sem bátorítják az ismerőseiket a vásárlásra.

Apple Watch Wristly

Érdekesség, hogy az ellenzők körében is mindössze 9% azoknak az aránya, akik nem elégedettek az Apple Watch-csal, azonban az is igaz, hogy a nagyon elégedettek aránya is csak 8% a lista átlagának 50%-ához képest. A nem ajánlás melletti érvek közül a három leggyakoribb a sebesség, a több funkció és az iPhone-tól való nagyobb függetlenség. A Wristly megjegyzi, hogy a sebességen a watchOS 3 mellett a következő generációs hardver is jelentősen javíthat, hiszen az Apple Watch processzora most már két éves technológia.

Apple Watch Wristly

Az eredményeik egybevágnak azzal, amit Tim Cook is mondott nemrég, vagyis hogy a felhasználók jelentős többsége napi rendszerességgel hordja az óráját. A felmérésben 87%-os lett az arányuk, sőt, 14%-uk még alvás közben is hordja, vagyis ők valószínűleg a reggel-este rövid töltés módszerére esküsznek. Mindössze 1% lett azoknak az aránya, akik már nem viselik az órát, de azt torzíthatja az is, hogy ők nem is töltik ki a kérdőívet.

Apple Watch Wristly

Kíváncsiak voltak arra is, hogy az emberek mennyire elégedettek az Apple Watch fizikai állapotával, vagyis mennyire érzik úgy, hogy elhasználódik, karcolódik, sérül a termék. 95%-uk volt elégedett ebből a szempontból, ráadásul a megkérdezettek több mint fele válaszolta azt, hogy kiváló az órája állapota. Sajnos modellek szerint nem bontották le az eredményeket, pedig érdemes lett volna megnézni, hogy az anyaga miatt a karcolódásra hajlamosabb acél változatoknál vajon eltérnek-e ezek az arányok az alumínium sportváltozathoz képest.

Apple Watch Wristly

Végül pedig arra voltak kíváncsiak, hogy az emberek átlagosan hány szíjjal rendelkeznek. Ahogyan az várható volt, egy-egy felhasználó a korábbiakhoz képest egyre több szíjt birtokol, átlagosan 3,4 szíja van egy tulajdonosnak, ami 30%-os növekedés a tavaly novemberi 2,4-es átlaghoz képest. Ez azt is jelenti, hogy az összes tulajdonos 78%-ának van legalább két szíja az Apple Watch-ához. (Az olvasóink körében végzett nem reprezentatív felmérés alapján nálunk ez az arány 54%-os.)

Apple Watch Wristly

A szíjak népszerűségéhez hozzájárulhat az is, hogy roppant könnyen cserélhetjük őket. A Wristly azt is megnézte, hogy az emberek átlagosan mennyi idő alatt cserélik ki a szíjukat, az eredmények alapján pedig a felhasználók 81%-ának kevesebb mint egy percre van ehhez szüksége. 1% több mint három percet szöszmötöl, kíváncsiak lennénk rá, hogy ők vajon hogyan érik ezt el.

Apple Watch Wristly

Az idő előrehaladtával a megkérdezettek természetesen egyre több Apple Watch-ot látnak másokon, és a Wristly egy korábbi felméréséből azt is tudjuk, hogy a felhasználók örülnek, ha láthatják másét. 48% mondta azt, hogy kicsivel több Apple Watch-ot lát mint egy-két hónappal ezelőtt, 15% pedig azt válaszolta, hogy sokkal többe fut bele a „szabadban”.

Apple Watch Wristly

Ez alapján arra következtetnek, hogy az Apple Watch eladások száma stabil, nagyjából ugyanolyan ütemben fogy az óra, mint korábban. Egy egyszerű visszafogott becslés alapján (amiben az 5 vagy többet egyszerűen 5-nek vesszük) az egy héten látott Apple-órák száma 40%-ot növekedett fél év alatt januárhoz képest, 1,7-ről 2,4-re.

Apple Watch Wristly

Forrás: Wristly via AppleWorld.Today.

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!