imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Imádjuk a filterezett fotókat


Érdekes kutatásból készített tanulmányt a Yahoo Labs néhány munkatársa. Azt vizsgálták, vajon mennyiben befolyásolja a különböző közösségi fotómegosztó szolgáltatásokon a képekre érkezett hozzászólások és megtekintések számát az, ha mindenféle utólagos szűrőket teszünk a képekre.

Az okostelefonok terjedésével a fotózás népszerűsége is jelentősen növekedett az elmúlt években. A tanulmányban leírják, hogy míg az Instagram indulása utáni első évben összesen 150 millió képet töltöttek fel a szolgáltatásra, mára ez a szám napi 60 millióra emelkedett. A mobilfotózás terjedésében az is nagy szerepet játszik a szakemberek szerint, hogy az egy-két koppintással elérhető szűrők növelik a sikerélményt, anélkül, hogy különösebben értenünk kéne a fotózáshoz.

A kutatáshoz összesen 7,6 millió Flickrre feltöltött fotót elemeztek. Az eredmények alapján két csoportra lehet osztani a filtereket használó fotósokat: a „komoly fotósok” azért használják ezeket az eszközöket, hogy javítsanak a képminőségen. Ők főleg kevésbé feltűnő, inkább egyszerűbb filtereket használnak, amik a színeken vagy a kontraszton javítanak. Az „alkalmi fotósok” pedig a látványosabb, a képen jelentős változást eszközölő szűrőket részesítik előnyben.

filterek

A tanulmányban öt különböző kategóriára különítették el az indokokat, amik miatt a vizsgált felhasználók filtereket tesznek a képekre. Az első az általános esztétika javítása, például, hogy a felhők jobban elkülönüljenek az égbolttól. A második a fotók öregítése („vintage-hatás”), hogy például egy régi épületet ábrázoló fotó régi hatást keltsen. A harmadik a tárgyak illetve a téma kiemelése a fotón, például egy arcé. A negyedik a színek manipulálása, amit főleg ételfotóknál figyeltek meg, célja pedig az ennivaló látványosabbá és kívánatosabbá tétele. Az ötödik kategóriába pedig azokat sorolták, amikor egyediséget kifejező szűrőket használunk, például analóg filmes effekteket. És hogy a népszerűség szempontjából megéri-e a filterek használata?

A mobilfotók kvantitatív elemzése alapján arra jutottunk, hogy a filterezett fotókat 21%-kal nagyobb eséllyel nézik meg az emberek, és 45%-kal nagyobb eséllyel kommentelnek rájuk, mint a szűrőket nem használó képekre.

A különböző hatású szűrőket külön is megvizsgálták ebből a szempontból. Itt arra jutottak, hogy a színek melegségén növelő szűrőkre érkezik a legtöbb hozzászólás, míg a legtöbb megtekintést az expozíció emelésével érhetjük el. A kontrasztnövelés illetve az öregítés szintén több megtekintést hoz, ez utóbbi viszont negatívan befolyásolja a kommentek számát. Ha azt akarjuk, hogy sokan nézzék meg a képünket, akkor viszont érdekes módon nem ajánlatos például a színtelítettségen emelni.

Forrás: Yahoo Labs via Cult of Mac

iPhone 7 / 7 Plus Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!