imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Interjú az Apple Music jelenéről és jövőjéről


Larry Jackson, Zane Lowe és Bozoma Saint John az amerikai zenei élet és napjaink meghatározó személyiségei. A trió egy interjú keretében ült le beszélgetni ambícióikról, terveikről és az Apple Music jövőjéről.

Az Apple Music kezdetén az Apple is úgy gondolta, hogy olyan szakemberekre kell bízni a zenei üzletágukat (beleértve a Beats brandet is), akik valóban értenek a zenéhez és megvannak a megfelelő iparági kapcsolataik, a mérnökeikkel és aktuális munkatársaikkal ellentétben. Első lépésben érkezett Jimmy Iovine, aki rögtön hozta magával Bozomát is. Majd érkezett az a két zenész úriember, akik egy teljesen más oldalról tudják beletenni szakértelmüket a közös munkába. Ők egyébként producerként, illetve DJ-ként váltak ismertté.

19782-20821-trio0top-l

18 hónap alatt sok minden változott, és úgy tűnik az Apple Music sem lesz egy egyszerű zenei streaming szolgáltatás, mint aminek annak idején indult. Erről éppen a napokban beszélt Jimmy Iovine is, aki azt mondta senkit nem fog kidobni az irodájából csak azért, mert nem zenész. Ezzel arra utalt, hogy egy átfogó popkultúrális élményt szeretnének nyújtani a felhasználóknak, aminek ugyanúgy részét képezhetik a filmes műfajok, mint a zene. A trió szavai is egyfajta folyamatos változást sugallnak, ugyanakkor Apple-ösen titokzatosak, mint mindig.

Screen-Shot-2015-06-08-at-23.20.02

18 hónapja már, hogy elindult az Apple Music, ami már nem egy egyszerű zene stream platfrom. Hogyan jellemeznétek most az Apple Musicot?

Larry Jackson: Nagyon érdekes, hogy feltette ezt a kérdést, mivel ez azt jelenti, hogy elértük, amit kezdetben célul kitűztünk magunknak: Készítsünk valami olyat, ami a popkultúra mindent szegletét keresztezi. Valami olyasmit, ami több, mint egy szimplán hasznos eszköz. Szeretek úgy gondolni erre, mint egy helyre, ahol a zeneipar legnagyobb kreatív gondolkodói összegyűlhetnek, és különböző ötletekkel állhatnak elő.

Zane Lowe: Larry volt az első, aki felhívott és megkérdezte, hogy szeretnék-e az Apple Music részese lenni. Az Apple Music többnyire megmaradt úgy, mint amiről mi abban a bizonyos legelső egyeztetésen beszélgettünk: egy olyan hely, ahol a zene őshonos, amit a művészek otthonnak hívhatnak, és ahol a közönség úgy érezheti, itt történnek a nagy események. Szeretnék mélyebbre ásni annál, mint egy szimpla lehetőség esetén.

Bozoma Saint John: Az Apple Music egy élő, lélegző márka. Természetesen marketingesként szeretek olyan márkákkal együtt dolgozni, amik nem statikusak, hanem élettel és személyiséggel teltek. Az Apple Music is ilyen. Nagy elismerés a már befutott személyiekkel a közös munka, és a kitűzött célt megvalósítani, a kultúrát mozgásba hozni.

AppleMusicTips

Saint John és Lowe arról is beszéltek, hogy az Apple-nél a zene művészete együtt él azzal a technológiával, amit a zenerajongók kiszolgálására használnak. Ez ismerősen hangozhat, Steve Jobs is tett már hasonló kijelentéseket. Ő a technológia és a bölcsészettudomány kereszteződését fejtegette korábban:

Saint John: Az Apple egy különleges vállalat, melyben a művészet és a tudomány szépen megfér egymás mellett. Az agy mindkét felét megbecsülik itt. Számomra ez azt jelenti, hogy sokkal könnyebb ebben a környezetben interakciót kezdeményezni, mert tisztelned kell ezt a kifejezetten művészi, érzelmes, mindig változó platformot; illetve rendelkezned kell a technológia szigorával is, ami sose bukhat el és mindig következetesnek kell maradnia. Ez az oldal egyáltalán nem rugalmas sajnos.

Lowe: A technológia matematika. Éles határok vannak. Mi történik akkor, mikor veszel egy dolgot, amit nagyon szeretsz, ami bizonyos érzelmeket vált ki belőled, és amit ezek az éles határok alkotnak? Milyennek látod és hallod a jövőt? Hogyan tartod meg a benne található emberieséget, az érzelmeket, a történeteket, és a beszélgetéseket?

maxresdefault-1

Alig várjuk, hogy végülis hogyan fog átalakulni az Apple Music a jövőben. Vajon az Apple megtudja ismételni a történelmet és tud mégegyszer akkorát robbantani, mint ahogy azt tette az iTunes-szal és az iPoddal?

Forrás: MacStories

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!