android-ios-alkalmazas-cover

iOS-re jóval több alkalmazást vesznek, mint Androidra

#HÍREK
2016. 07. 08.

A Citigroup Global Markets két kutatója, Mark May és Jim Suva szerint az iOS-felhasználók jóval többet költenek alkalmazásokra, mint az Android-felhasználók, és az olló folyamatosan nyílik. Mit jelent ez az Apple-re nézve, és mennyiben befolyásolja a cég jövőjét?

Az iPad eladások évek óta stabilan csökkennek, és idén először a második pénzügyi negyedévben az iPhone eladások is csökkentek. Azt azért gyorsan tegyük hozzá, hogy az azt megelőző negyedévben viszont rekord mennyiségű okostelefont értékesített az Apple, szóval a „hanyatlás” meg a „vég kezdete” eléggé relatív. Míg két éve csupán az iPhone tulajdonosok 5%-ának volt meg 3 éve, vagy régebb óta a készüléke, mostanra ez az arány 12%-ra nőtt, azaz a felhasználók később cserélik le a telefonjukat. Az Apple július végén prezentálja a befektetőknek a harmadik pénzügyi negyedév számait, ahol valószínűleg további csökkenés várható. Lehet, hogy mostanában kevesebb Apple eszközt talál gazdára, de van valami, amiben évek óta stabilan, sőt egyre nagyobb tempóban veri az iOS platform az Androidot: sokkal több alkalmazást vásárolnak az emberek az App Store-ban, mint a Google Play Store-ban.

ios-android-store

A fenti képen jól látszik a komoly ellentmondás. A bal oldali grafikon szerint míg az androidos okostelefonok piaci részesedése folyamatosan nő, addig az Apple-é csökken. A jobb oldali ezzel szemben azt mutatja, hogy mennyi átlagos bevételt generál egy iOS-eszköz évente, szemben egy androidos eszközzel. A kontraszt hatalmas: az iPhone és iPad tulajok több mint tízszer annyi pénzért vásárolnak alkalmazásokat, mint androidos társaik. Ahogy fejlődnek és egyre szélesebb körben elérhetővé válnak az okos eszközök, úgy a piac is le fog ülni, mert egyre kevesebben akarnak majd minél gyakrabban új készüléket vásárolni, hisz elégedettek a meglévővel. Hogy lehet ebből kitörni? Szolgáltatásokkal.

Jól látszik, hogy az Apple komolyan gondolja azt, hogy felfuttassa szolgáltatói szárnyát, a Spotify már erősen be is rezelt az Apple Music térhódításától, és nem véletlen, hogy Phil Schillert megbízták, hogy rázza gatyába az App Store-t, hogy az asztali platformos felhasználók számára is vonzó legyen. A saját tv stream szolgáltatás beindításával egyelőre sikertelenül próbálkoznak, de most már szinte biztos, hogy az Apple Eddy Cue szintjén érdeklődött a Time Warner megvásárlása felől.

Bár az Apple magasan tartott áraival elvesztette a piac nagy részét, megtartotta azokat a felhasználókat, akik hajlandók pénzt áldozni szolgáltatásokra. Olyannyira, hogy bár a felhasználók száma nem nő olyan dinamikusan, de a meglévők többet vásárolnak. Korábban Tim Cook is elmondta a befektetőknek, hogy alábecsülik az Apple szolgáltatásokból származó bevételeit. Mert – és ezt már csak mi tesszük hozzá – ez akkor is stabil bevétel marad, amikor mondjuk a távoli jövőben tartós csökkenésbe fordulnak a cég eszközeladásai.

Forrás: Business Insider via AppleWorld.Today Borítókép: androidpit.com