imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

iPad app miatt ragadtak a földön az American Airlines gépei


Az élet sok más területe mellett a légitársaságok működésében is jelentős változásokat hozott a táblagépek elterjedése. Az American Airlines 2012-ben cserélte le az összes fedélzeti dokumentumot és egyéb iratot iPadekre. Így azóta a pilótáknak és a személyzetnek nem kell a papíralapú repülési tervvel bajlódniuk.

Korábban minden American Airlines járaton összesen közel 16 kilogrammnyi papíralapú dokumentum volt. Noha ez elsőre azért annyira nem tűnik vészesen soknak, a cég kiszámolta, hogy az összesen 24 millió oldalnyi dokumentum leselejtezésével másfél millió liter üzemanyagot és 1,2 millió dollárt spórolnak meg évente. Nem véletlen tehát, hogy a teljes flotta számára nagyjából 8 ezer iPadet szereztek be – rajtuk kívül egyébként számos más légitársaság tett így az elmúlt években.

Ma hajnalban (helyi idő szerint tegnap este) azonban egy hiba csúszott az American Airlines iPad-szoftverébe, ami miatt több járat nem tudott időben felszállni. Az iPadekre ugyanis nem érkeztek meg a központi szerverről a repülési tervek. Több beszámoló szerint a táblagépek képernyője elsötétült. A hiba az összes, az American Airlines kötelékében repülő Boeing 737-es típusú gépet érintette. A légitársaság szóvivője, Andrea Huguely a Verge megkeresésére elmondta:

Néhány járatunkon probléma lépett fel a pilóták által használt iPad szoftverrel. Egyes esetekben a repülőgépnek vissza kellett térnie a kapuhoz hogy Wi-Fi kapcsolat segítségével megoldódjon a probléma. Az okozott kellemetlenségekért elnézést kérünk utasainktól. Dolgozunk azon, hogy minél előbb elérjék úti céljukat.

A Jeppesen FliteDeck Pro iPad appja.
A Jeppesen FliteDeck Pro iPad appja.

Később egy másik szóvivő azt nyilatkozta, hogy a hiba „néhány tucat járatot” érintett, valamint sikerült azonosítaniuk a forrását, megtalálták a megoldást, és folyamatosan zajlik a probléma elhárítása. A probléma tehát az American Airlines saját alkalmazásában volt, mely a repülési tervet jeleníti meg a pilóták számára, nem az operációs rendszerben, vagy a hardverben volt – mint ahogy több hírportál tévesen sugallta. A szoftvert egyébként a Boeing Digital Aviation egyik részlege, a Jeppesen szállítja a légitársaság számára.

Forrás: The Verge. Borítókép eredetije: Business Insider.

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!