apple_money

Az iPhone után már nem a Mac a legfontosabb termék

#HÍREK
2016. 08. 24.
Hosszú ideig a Mac volt az Apple számára a legfontosabb termék, aztán jött az iPhone és ez mindent megváltoztatott. Mostanra az iPhone a legfontosabb “lába” az Apple-nek, de mi áll a második helyen?

Az utóbbi két negyedévben jelentősen csökkentek az iPhone eladások, ez pedig általában aggodalommal tölti el a befektetőket és az elemzőket. Az Apple részvények ára azonban nem igazán úgy reagált ahogyan azt a legtöbben várták, vagyis a viszonylag gyenge pénzügyi eredmények bejelentése után sem csökkent a papírok ára, hanem emelkedett.

IMG_3585

Pedig az utóbbi negyedévek számait tekintve eléggé borús képet festenek az Apple eredményei. Csökkenő Mac, iPad és iPhone eladások, ezzel együtt csökkenő bevétel és nyereség látszik.

Van viszont egy szegmens, ami igencsak szép ütemben növekszik, ez pedig nem más mint a szolgáltatások. Ebbe a kategóriába tartozik az iTunes, az Apple Music, az App Store, liszenszek, az iCloud és az Apple Pay-ből érkező bevételek. Olyannyira megerősödött ez a szegmens, hogy már nagyobb bevétel származik ezekből, mint a Mac vagy az iPad értékesítésekből.

Apple-Q32016-megoszlas

Egy évvel ezelőtt a szolgáltatásokból származó bevétel még csak a negyedik helyen volt, mostanra viszont 19 százalékos éves növekedéssel átvette a második helyet az iPhone mögött. Ez 6 milliárd dollárt jelent, ami rengeteg pénz, 2003-ban például összesen ennyi volt a teljes bevétele az Apple-nek. Az App Store bevétele is rekordot döntött, 37%-ot emelkedett. Tim Cook elmondta, hogy ebben az ütemben jövőre csak ez a kategória külön egy Fortune 100 cég lehetne. Az Apple Pay szárnyal, 450%-ot nőtt a tranzakciók száma tavalyhoz képest, 2015-ben 11 milliárd dollárt költöttek vele – és akkor még csak néhány országban volt elérhető. Az Egyesült Államokban az érintés nélküli fizetések 75%-át(!) az Apple Pay-en keresztül bonyolítják.

Jelenleg még mindig az iPhone az Apple legnagyobb fejőstehetne, de egészen biztos, hogy a jövőben tovább folytatódik a szolgáltatásokból származó bevétel emelkedése, hiszen az Apple felhasználói bázisa évről-évre növekszik, ezzel együtt pedig értelemszerűen egyre többen használják az Apple szolgáltatásait.

Cover: Reuters/Stephen Lam