imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Ismét jobb lett az App Store


Azok a felhasználók, akik mostanában böngészték az App Store kínálatát, nem csak azt vehették észre, hogy a Kecske Szimulátor (Goat Simulator) megkapta a ReplayKit támogatást (erről bővebben még biztosan írunk később), hanem azt is, hogy a keresés esetleg gyorsabb lett, vagy esetleg olyan eredményeket is feldob, amelyeket eddig nem. Ez nem véletlenül van így, hiszen az Apple szakemberei úgy gondolták, hogy a régi algoritmus nem teljesen elégítette ki a felhasználók igényeit, ezért lecserélték azt egy sokkal intelligensebbre.

Az eddigi algoritmus előtérbe helyezte azokat az alkalmazásokat, amelyek valamelyik toplistán éppen szerepelnek. Most ezen a módszeren módosítottak kicsit, hogy a lehető legrelevánsabb találatokat lássuk. A kulcsszavakat csoportokra osztva,  már a keresőmotor nem csak azt a szót fogja figyelni, amit megadtunk, hanem a kulcsszóhoz tartozó egyéb szavakat is. Azt is megkülönbözteti, hogy milyen kontextusban van használva az adott szó. De ez még nem minden. A TechChrunch egy olyan újításról számol be, ami lényegében az Apple PageRank-ja lenne, csak alkalmazások lennének értékelve és nem weboldalak.

ios8

Az egész alapelve onnan származik, hogy az Apple igyekszik a legjobb felhasználási élményt nyújtani a vásárlóinak, de ez egy bizonyos százalékban függ az általunk használt alkalmazásoktól is. Ha egy ronda, használhatatlan, túlbonyolított alkalmazást használunk, akkor előfordulhat, hogy nem is az app fejlesztőét, hanem a telefont kezdjük el okolni, pedig az nem is tehet semmiről. Ezért a jobb alkalmazások magasabb AppRankot (vajon ez lesz a neve ?), a kevésbé jó alkalmazások pedig alacsony AppRankot kapnak. Magasabb AppRankkal pedig a jobb találatok kerülnek előre. Ez egy felhasználónak remek, de egy szoftverfejlesztőnek akár rémálom is lehet.

App-Store-on-iPhone

Az adott témakörhöz kapcsolódó kulcsszavas kereséssel ugyanis nem csak az alkalmazás maga, hanem az összes rivális alkalmazás is ki lesz listázva. Így könnyen felhasználókat veszt az ember, ha nem megfelelő az alkalmazás. Persze ezzel megint csak a felhasználók járnak jól, hiszen így egy szoftverfejlesztőnek rendszeresen kell figyelnie a vetélytársakat is, és igény vagy szükségesség esetén muszáj fejleszteni az alkalmazáson, ahhoz, hogy továbbra is sokan használják.

ios-search-twitter

Egy példán keresztül úgy lehetne a legjobban szemléltetni az egész változtatást, hogy ha például azt mondjuk, hogy mi az AppStoreban található majdnem egymillió alkalmazás közül (955 ezer egész konkrétan), a Twitterre keresünk jó alternatív alkalmazást. Ilyenkor az átlagos felhasználó beírja a keresőbe, hogy Twitter és látja a hivatalos alkalmazást, és rengeteg olyat, aminek semmi köze a Twitterhez (például az Instagram). Mostantól viszont mivel a Twitter egy külön csoport lett, sok-sok Twitterhez kapcsolódó kifejezéssel, így az összes alternatívát felkínálja nekünk az AppStore.

Forrás és képek: TechChrunch

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!