imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Jimmy lovine

Jimmy Iovine az Apple Music jövőjéről beszélt


A világhírű producernek érdemes hinni, amikor a zenei szolgáltatás jövőjéről beszél. A vele készült interjúból kiderül milyen irányba tart most a fejlesztés, és hogy miért kell nagyon megválogatni ehhez az embereket.

Bár a producer neve valószínűleg kevéssé cseng ismerősen a legtöbb hazai olvasó számára, mégis biztosan mindenki találkozott már a munkásságával. A 63 éves úriember évtizedek óta fontos karaktere a zeneiparnak, úgy is mint producer, mérnök, kiadótulajdonos. Ő alapította az Interscope Records-t, és ott volt a Beats márka születésénél is 2006-ban.

John Lennon, U2, Snoop Dogg, Tupac, Dr. Dre, Eminem, Lady Gaga csak a legismertebb előadók azok közül, akik körül Iovine megfordult az elmúlt évek során, a leggyakrabban produceri minőségben.

Jimmy lovine és Dr.Dre
Jimmy lovine és Dr.Dre

Tehát ha van valaki, akinek a szavára lehet hallgatni amikor a zeneiparról van szó, akkor az ő. A Billboard most arról kérdezte, hogyan látja az Apple Music jövőjét.

Az Apple Music sok mindent véghezvitt az elmúlt évben…

Mielőtt ebbe belemennénk, tudni kell a miérteket. Ez egy bonyolult történet. Amikor 2003-ban találkoztam Steve Jobs-szal és Eddy Cue-val hamar rájöttem, hogy a zeneipar jövője a technológiai cégekkel való keveredés lesz. Két év közös munka után mondtam Steve-nek: “szeretnék fejhallgatókat gyártani az Apple-lel és Dr. Dre-vel. Erre azt mondta: “Csináld meg magad, meg tudod tenni”.

Apple Music

Így felépítettünk egy tech céget, amihez a megfelelő típusú emberekre volt szükségem. Egy olyan popkulturálisan ismert vállalat kialakítása volt a cél, mint amilyen az Apple. Így első lépesként felvettem Luke Woodot, mert ő érti mind a tech, mind a zenei nyelvet.

Ezután egy előadói nézőpontra volt szükség, szintén olyanra, aki érti mind a két nyelvet. Ő lett Trent Reznor. Az Apple Music új felhasználói felületének készítésekor például minden szintjébe bevontuk Trentet.

Mikor elhagytam az Interscope-ot, még magammal vittem még Larry Jackson-t is, szintén mert értette mind a két témát. Ez egy 10 éves folyamat volt. Aztán pedig eladtuk az egészet az Apple-nek. Ők ezután 250 embert igazoltak le a popkultúrából és a média területeiről. Nem egyet, kétszázötvenet!

Apple Music

Nem tudtam, hogy ezek az emberek mit tudnak vagy sem. Annyiban voltam biztos, hogy ösztönösen ismerem Larry-t, Trent-et és Luke-ot. És ez fontos. Naivitás örülni minden egyes “Wow, leigazoltak valami nagy zenei nevet” hírnek.

Az a baj, hogy túl sok újságíró van, túl sok cikk jelenik meg és nincs elég idő a dolgok mélyére ásni, ahhoz, hogy megkapjuk a teljes képet. Ma reggel olvastam például a Yahoon egy kiba*****tt abszurd cikket. Mindegy is, ettől még szép volt a reggelem.

Apple Music

Ebben az évben 10 év előkészület és tervezés után több projektben is megvalósult.

Igen, és sok dolog van a színfalak mögött, amik az egészet egyensúlyban tartják. Robert Kondrkal például nagyon sokat dolgoztunk azért, hogy az Apple és a Beats-es emberek eltérő felfogásait vegyítsük. Eddy Cue pedig hihetetlenül természetes ember. Szerencsés is, ő volt Steve egyik embere, így rengeteget tanult tőle az egészről, nyitott, és jó érzéke van a popkultúrához is.

Tim Cook és Jimmy lovine
Tim Cook és Jimmy lovine

Szóval összeraksz egy ilyen csapatot, amivel kapsz egy jó esélyt. Azt, hogy pontosan mit fogunk csinálni, még nem árultuk el eddig. Egy hibridet építünk. Hiszünk benne, hogy a megfelelő irány a zenei szolgáltatásokba építeni technikai és kulturális szakértők tudását.

Elmondhatod, hogy ez nagyjából hogyan nézne ki?

Nem. De annyit elmondhatok, hogy mindannyian – Larry, Trent, Luke a fejhallgató oldalról, Zane Lowe a Beats 1 rádióból – azon vagyunk, hogy valami olyat alkossunk, amiben tökéletesen benne vagyunk. Nem annyit akarunk elérni, hogy azt mondjuk: “szerezzünk valakit egy kiadótól, kössük meg az alkut és kész”. Ez nem a dolog lényegéről szól.

Zane Lowe
Zane Lowe

Az elmúlt körülbelül 3 év kemény volt. Mindkét oldalnak meg kellett tanulnia, miként kommunikáljanak egymással. És nekem olyan emberek kellenek, akiknek megvan a kapacitásuk és a képességük is a tanulásra.

Sose tekintesz vissza a múltba?

Nekem nincs visszapillantó tükröm. Azért dolgozom keményen, mert nehéz jól csinálni a dolgokat, főleg a tech területén. Az egyik világból megyünk át a másikba, és úgy néz ki sikerrel. De ehhez kellet a tíz év előkészület, két cégnek fel kellett épülnie (Beats Electronics és Beats Music), majd kiválasztottuk a megfelelő embereket és megértettük, hogyan kell mindkét területen jól dolgozni. Ez nem olyan dolog, hogy csak úgy a semmiből találsz rá embereket. Larry nyolc, Trent húsz, Luke pedig 15 éve van velem.

Apple Music

Gondolom érted már miről beszélek.

Egy olyan jövőn dolgoztok, ahol megszűnik a határ a két iparág között?

Nem, nem, nem, dehogy is. Olyasvalamit építünk, ami segíti a kiadókat, az előadókat, különösen a felfedezetlen tehetségeket. Szóval igen, ez egy popkulturális cég, de egy eszköz is egyben. És mi ezt építjük, nem vagyunk érdekeltek a kiadó bizniszben.

Apple Music

Valami miatt, ahhoz,hogy a dolog működjön, ennek így kell lennie. Ezért van, hogy sokan a médiacégektől nem értik, hogyan lehet, hogy miközben kiadóknak dolgoznak a digitális oldalról, nem értik a technológiai cégek nyelvét. Nem értik miként működnek a tech vállalatok, nem tudják hogyan fogják fel ők a dolgokat.

Ahogy már korábban mondtam: egy világelső fejhallgatógyártó céget építettünk. Ez került az Apple-höz, az összes emberrel együtt. Képzettek, és több diszciplínában is jártasak. Ez fontos nekem. Folyamatosan keresem az embereket, akik ezeknek a feltételeknek meg tudnak majd felelni. Szeretném őket is bevonni, mert ez nagyon sokat számít a mi oldalunkon ugyanúgy, mint az övéken.

Forrás: Billboard

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!