imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Jimmy Iovine hímsoviniszta megjegyzést tett az Apple Music kapcsán


Jimmy Iovine rendkívüli tehetséggel és ötletességgel épített fel zenekarokat és embereket a semmiből, hosszú évtizedek óta az amerikai zeneipar egyik meghatározó „fenegyereke”. Ha kissé túlzás is, de az Apple a Beats felvásárlásával gyakorlatilag őt vette meg. Most az Apple Music kapcsán azonban kissé lekezelő módon bánt a nőkkel.

A történet ezzel a reklámmal vette kezdetét, ahol Kerry Washington, Taraji P. Henson és Mary J. Blige együtt örül az Apple Music szolgáltatásnak, amit ahhoz hasonlítanak, mint ha lenne egy pasid, aki tudja, hogy milyen zenéket szeretsz, és ezt összerakja neked – a laptopodban.

A reklám olyan, amilyen. Van, akinek tetszik, van, akinek nem. Ugyanezekkel a szereplőkkel van még egy Apple Music reklám, de a gubanc ott kezdődött, amikor Jimmy Iovine kommentálni kezdte ezt a CBS csatorna műsorában, ill. megpróbálta megmagyarázni a mögöttes gondolatot.

A mondatok, amin sokan kiakadtak:

Ez [az Apple Music] egy zenei stream szolgáltatás, ami eléd helyez 30 millió dalt, kiszolgál, egyszerűen találhatsz zenét…a nők néha nehezen…egyes nők…nehezen találnak meg zenéket és ez ezt teszi könnyebbé.

Majd így folytatja a reklám magyarázatát:

Egy problémás helyzetre gondoltam: nők ülnek egy társaságban, és tudod, férfiakról beszélgetnek. Vagy inkább férfiakról panaszkodnak, amikor megszakad a szívük, vagy valami ilyesmi. És egyszerűen zenére van szükségük ebben a helyzetben. Szóval nehéz ilyenkor megtalálni a megfelelő zenét, tudod. Nem mindenkinek vannak lejátszási listái, ismer DJ-ket vagy hasonló.

Több mindenről is beszélt még Jimmy, többek között arról, hogy már jóval több mint 6,5 millió fizetős előfizetője van az Apple Music-nak. És bár jól láthatóan senki nem vette magára a stúdióban ezeket a megjegyzéseket, valószínűleg ő is érezte, hogy túlságosan általánosító és lekezelő megjegyzést tett a nőkre. A felismerésben valószínűleg az is segítette, hogy az internet népe elég csinos kis botrányt csinált belőle, ezért közleményben kért bocsánatot:

Azért hoztuk létre az Apple Music-ot, hogy mindenkinek megkönnyítsük a megfelelő zene megtalálását – férfiaknak és nőknek, fiataloknak és időseknek egyaránt. Az új reklámunk nőkre fókuszál, ezért válaszoltam úgy, ahogy, de ugyanez természetesen érvényes a férfiakra is. Jobban megválogathattam volna a szavaimat, és ezért elnézést kérek.

Egész biztos, hogy Jimmy Iovine nem akart senkinek rosszat, ugyanakkor ne becsüljük alá a mindennapi életben bevett lekicsinylő összekacsintások romboló hatását sem. Az igazság valahol a kettő között lesz.

Források: 9to5 Mac, The Verge

Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!