imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Jobban fogyhatott a Watch, mint ahogy azt korábban sejtettük


Közismert tény, hogy az Apple nem közöl hivatalos számokat az Apple Watch eladásaival kapcsolatban. Ez nem is változott, ennek ellenére az elemző cégek azért időről-időre megpróbálják betippelni, mennyi az annyi.

A Canalys nevű független elemzőcég a múltban már többször is adott ki jelentéseket az Apple okosórájával kapcsolatban. Fontos tudni ezekről a jelentésekről, hogy semmiképpen sem szabad készpénznek venni őket, hiszen a kapott adatokat a Canalys a saját módszertanával számította ki, így az eredmények közel sem biztos, hogy pontosak. De még így is több, mint a semmi, hiszen az Apple híresen titkolózó, ha a Watch-ról van szó. A mostani negyedével jelentésben is az „egyéb” kategóriában szerepelt a termék, sok másik társa mellett.

Apple Watch

Házi módszerekkel így csak abból tudunk kiolvasni valamiféle tendenciát, hogy ez a kategória hogyan alakult a korábbi évekhez képest. És hát elég rosszul. Éves viszonylatban 8% csökkenés volt megfigyelhető, amiből ítélve joggal gondolhatjuk azt, hogy nem teljesített túl jól az Apple órája a karácsonyi szezonban. Az első találgatások éppen emiatt úgy sejtették, hogy nagyjából „csak” 4 millió darab óra fogyhatott. Ennek némileg ellentmondtak Tim Cook szavai, de ő csak annyira független, mint amennyire egy anyuka a gyereke versmondó versenyén. Semennyire.

Az Apple Watch szempontjából is ez volt a legjobb negyedévünk (mármint 2017 Q1 – a szerk.), eladásban és bevételben egyaránt. A karácsonyi időszakban akkora volt a kereslet a termék iránt, hogy egyszerűen nem tudtunk eleget gyártani belőle.

Pedig a mostani jelentésből úgy tűnik, hogy mégsem nagyzolt nagyon a vezérigazgató. A Canalys számai jóval meghaladják a korai sejtéseket. Ők 6, azaz HAT millió darabra teszik az eladott Watch-ok mennyiségét, amivel több mint 2,6 milliárd dolláros bevételt generálhatott a termék az Apple számára. Ha ez igaz, az azt jelenteni, hogy az Apple Watch eladások az egész okosóra-piac 80%-át tették ki a karácsonyi időszakban. Arról nem beszélve, hogy ezekből a számokból, és a korábbi elemzésekből kiindulva évi 12%-os növekedés látszik kirajzolódni. Ami azért nem kevés, nem véletlenül írtuk nemrég, hogy az Watch már bizonyítottan sikertermék.

keramiawatch

A hardveres és szoftveres fejlesztéseken kívül, az Apple Watch sikeréhez nagyban hozzájárult a korszerű marketing kampány és az újragondolt árazás is, amiknek köszönhetően egy sokkal szélesebb közönséghez tudtak eljutni. A Series 1-es modell alacsony belépőára és az Apple fókuszáltabb fitnesz üzenete együttvéve tették jóval vonzóbbá és aktuálissá a terméket. – nyilatkozta a sajtónak Jason Low, a Canalys egyik elemzője.

Az eladásokat összesítve nézve az elemzőcég úgy tippeli, közel 12 millió darab fogyhatott el az órából 2016-ban, amivel a piac 49%-át szerezte meg magának a tavalyi évben. Mindent egybevetve nem kérdés: az Apple vezeti az okosóra eladásokat, ráadásul nem is kevéssel. A cég szerint a dobogó második fokán álló Fitbit 17%-ot, míg a bronzérmes Samsung csak 15%-ot szerzett magának a piacból ugyanebben az évben. A Fitbit is csak azzal az engedménnyel kerülhetett fel a listára, hogy a lényegében fitneszkarkötőiket olyan okosóráknak tekintették, amik nem támogatják a külső alkalmazásokat. Az összes többi gyártó együttvéve pedig csak a maradék 19%-ot tudta elfoglalni.

Forrás: Verge

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!