imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Jön a Facebook saját apróhirdetés-rendszere, a Marketplace


Vitathatatlan, hogy az utóbbi időben tapasztalható gyengélkedése ellenére továbbra is a Facebook a világ legnépszerűbb közösségi szolgáltatása. 2006. szeptember 26-án nyílt meg teljesen a nagyközönség számára, és az elmúlt 10 évben rengeteg új funkcióval bővült – most a Marketplace-nek köszönhetően még egy ilyet írhatunk fel a listára.

Az egyáltalán nem új keletű, hogy az emberek a Facebookon adnak-vesznek dolgokat: kismillió erre szakosodott csoport létezik, ahol a felhasználók meghirdethetik a különböző eladósorba került tárgyaikat, és persze az emberek a falukra is sokszor kiírják, ha megválnának valamitől. Éppen ezért nem az a meglepő, hogy a Facebook lecsapott az ebben rejlő lehetőségekre, hanem inkább az, hogy ilyen sokat kellett várni a Marketplace bejelentésére – ráadásul első körben csak négy országban (Ausztráliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Új-Zélandon) lesz elérhető.

A Facebook saját adatai szerint havonta körülbelül 450 millió ember látogatja meg az adásvétellel kapcsolatos csoportokat, szóval valóban van igény erre a szolgáltatásra. Érdekesség, hogy először csak az iOS és Android alkalmazásba kerül bele a funkció, a böngészőből elérhető változatra még néhány hónapot várni kell – csakúgy, mint az egyéb országok bekötésére, ezzel kapcsolatban semmi konkrétum nem hangzott el, vagyis azt nem tudni, hogy Magyarországon is elindítják-e a Marketplace-t, és ha igen, mikor.

Facebook Marketplace

Az új szolgáltatás használata egyébként meglehetősen egyszerű lesz. Az ikonja a Facebook appban a Messenger ikonjának jelenlegi helyére költözik, ez utóbbit pedig a bal felső sarokba, a kereső mellé száműzik. A Marketplace-en belül böngészhetünk kategóriák vagy közeli felhasználók szerint, de természetesen kereshetünk is konkrét termékekre.

A megtetszik valami, rákoppintva bővebb információt kaphatunk a tételről, nagyobb képekkel, és az eladó tágabban vett tartózkodási helyével. A találatokat el is menthetjük későbbre.Ha megvásárolnánk az adott tárgyat, akkor egyből írhatunk is az eladónak, akivel megbeszélhetjük a részleteket. Fontos, hogy a Facebook sem szállítási, sem fizetési opciókat – és az ezekkel járó biztonságot – nem biztosít, vagyis ezt a hagyományos módon, megbeszélés alapján kell egyeztetnünk egymás között.

Facebook Marketplace

Új hirdetést feladni sem túl bonyolult, mindössze négy egyszerű lépésből áll: készítsünk róla egy képet vagy válasszunk egyet a telefonunkon lévő képekből, nevezzük el a terméket és adjunk hozzá leírást valamit árat, válasszunk kategóriát és tartózkodási helyet, majd élesítsük a hirdetést. Az ajánlatot emellett a különböző csoportokba is posztolhatjuk.

Természetesen nem hirdethetünk bármit, tilos többek között a fegyverek, állatok és alkohol árusítása, valamint csak a 18 év feletti felhasználók vehetik igénybe a szolgáltatást. A nem megfelelő hirdetéseket jelenthetjük is az üzemeltetőnek.

Forrás: Facebook via 9to5Mac.

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!