Facebook Messenger iOS-en

Jönnek a fizetett üzenetek a Messengerben

#HÍREK
2016. 11. 09.

Mostantól vigyáznunk kell, kinek írunk Facebook üzeneteket, mert azokat könnyen nem kívánt promóciós levelek követhetik.

A Facebook több, mint fél éve adta ki a Messengerhez tartozó chatbot API-t, ami lehetővé teszi, hogy cégekkel vagy szervezetekkel automatikus üzeneteken keresztül kommunikáljunk. A történet itt, úgy látszik, nem áll meg. Hamarosan ugyanis érkeznek a fizetett üzenetek is.

Chatbot

A Facebook üzenetekért felelős alelnöke, David Marcus, Dublinban beszélt az új Messenger funkcióról. Ami első hallásra nem tűnik a felhasználók szemszögéből üdvözlendőnek.

Azt fontos kiemelni, hogy nem random spamelesről van szó. Csak abban az esetben kaphatunk reklám célzattal üzenetet a jövőben, ha már korábban kapcsolatba léptünk az adott céggel.Tehát csak rajtunk múlik, hogy úgymond kinek engedjük meg, hogy promóciós leveleket küldjön a személyes profilunkra.

Továbbá, miután a cég egy üzenetet kapott tőlünk, 24 órán belül küldhet egy promóciós választ ingyen, majd fizetniük kell. Azt is fontos megjegyezni, hogy amennyiben újabb reklám üzenet érkezik, ami esetleg nem tetszik a felhasználónak, letilthatja azt egy kattintással. Így a jövőben nem kap majd a Messengerben kéretlen ajánlatokat az adott oldaltól.

Facebook reklám

Ez egyúttal valószínüleg ösztönözni fogja a hirdetőket, hogy minél minőségibb ajánlatokat küldjenek a célszemélyeknek. Ráadásul a Facebook nem tűri az agyatlan spamelést: ha a felhasználókat zavarja a különböző oldalaktól kapott üzenetek, akkor azt jelenthetik. Ebben az esetben pedig az oldal tulajdonosa büntetésben részesül majd.

Ha egy cég küld neked egy emailt, akkor az általában egy “no-reply” hirdetés. Ezzel az újítással utat biztosítunk jobb felhasználói élményt.

Ha jobban belegondolunk, valószínűleg nem sok mindenkit fog ez a változás zavarni, hiszen, ha írok egy oldalnak, akkor az valamiért érdekel engem. Ezáltal sokkal kevésbé irritáló egy-egy reklám, mintha tőlem teljesen idegen dolgokat kellene nézegetnem az inboxban. Személy szerint engem a YouTube-on felugró fél percesek sem idegesítenek az esetek 80-90%-ban, hiszen a Google tudja jól, hogy mi az érdeklődési köröm. Talán jobban is, mint az ismerőseim…

Zuckerberg bemutatja a chatbotot

Egyébként a Facebook idén megint rekord összegű bevételt szerzett a közösségi oldalon futó hirdetésekből. Hiába a siker, részvényeinek értéke csökkent nemrégiben, ugyanis a piac szerint elérték azt, amit el lehetett, és innentől nem fognak növekedni a számok.
Lehet hogy tévedtek?

Forrás: Cnet