imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Milyen lesz a MacBook Pro 5 év múlva?

Az iMagazin koncepciója a Ti elképzeléseitek alapján!

Jönnek az ingyenesen kipróbálható alkalmazások az App Store-ba


Az Apple frissítette a külső fejlesztők alkalmazásaira vonatkozó irányelveket az App Store-ban. Az új szabályozások mostantól lehetővé teszik, hogy a felhasználók ingyen próbálhassanak ki fizetős alkalmazásokat, kitérnek a multiplatform szolgáltatásokra és a felhasználók védelmére vonatkozó új tételekre is. 

Nagyon érett már egy újabb ráncfelvarrás az App Store-ban lefektetett játékszabályoknak. Nem is találhattak volna erre jobb alkalmat az alkalmazásbolt szerkesztői, mint a WWDC-t ahol 5 napon keresztül a fejlesztőit ünnepli a vállalat.

A frissített szabályzat pedig nagyon izgalmas változtatásokat hozott több pontban is, például jelentős szigorítások történtek a kriptovalutával kapcsolatos appokra vontakozóan. Ha eddig nem lett volna egyértelmű, most már ez is világos: egyetlen alkalmazás sem bányászhat a háttérben ingyenes használatot ígérve. Még akkor sem, ha a felhasználó elfogadja az erre vonatkozó felhasználási feltételeket. Az Apple részletesen átfésüli a kétes alkalmazásokat és a kihágást törléssel bünteti.

Ami a felhasználók védelmét illeti, szigorodtak a reklámokra vonatkozó irányelvek is. Az új szabályzat egyértelműen kimondja, hogy az alkalmazásokban megjelenő hirdetések semmilyen formában nem használhatják ki a user szokásait és böngészési adatait, továbbá az appok nem kérhetnek be információkat a HealthKit-ből, a ClassKit-ből reklámcélra, sőt a gyerek kategóriába publikált alkalmazások egyáltalán nem használhatják az alkalmazásadatokat beépülő bannerekre.

Mostantól azt is egyértelműsíteni kell, hogy a felhasználó reklámot lát, megvezetés tehát egyáltalán nem jöhet szóba, az x vagy skip gombnak pedig jól látható, könnyen elérhető formában kell megjelennie, így az is kizárós, hogy valaki véletlenül koppintson rá egy-egy hirdetésre.

Az Apple egy kicsit a saját érdekeiért is húzott pár tollvonást: egyértelműsítették, hogy ugyan engedélyezik, hogy az App Store-on kívül is extrákat vásárolhassunk egy alkalmazáshoz, de ezeknek a szolgáltatásoknak mind elérhetőnek kell lenniük alkalmazáson belüli vásárlás formájában is az appon keresztül.

Mit jelent ez? Valószínűleg ezzel az SteamLink körül kialakult helyzetre próbáltak megerősítést adni. A Steam ugyanis azzal, hogy azok a plusz tartalmak amiket a felhasználók megvásárolhatnak a Steamtől és elérhetnek a kliens appon keresztül, de ugyanezeket nem vehetik meg az App Store-on keresztül, sértik a bolt szabályzatát.

Az Apple a frissített irányelvek között azt is megjegyzi, hogy tilos az appon keresztül arra buzdítani a népet, hogy ne alkalmazáson belüli vásárlással vegyenek extra tartalmakat, hanem az Apple-t megkerülve egyenesen a külső fejlesztő weboldaláról szerezzék be azokat.

Érthető, hiszen az Apple lesarcolja az appokért fizetett összeg egy részét, ha pedig utóbbit engedné a cég, akkor a fejlesztők, úgy mint a Steam is, elkezdenék megkerülni a rendszert. Tehát lehetőségünk lesz továbbra is az App Store-on kívül fizetni egy szolgáltatásért, amit iOS appon keresztül használunk, ha azt az alkalmazáson belül is megtudjuk venni. A kezdetektől így működik például a Spotify is, az előfizetés ára ugyanannyi mintha egyenesen a fejlesztőtől vásárolnánk.

Végezetül pedig lehetőséget ad az Apple a 14 napos ingyenes próbaidőszakra azon alkalmazások esetében, amik nem előfizetéses rendszerből élnek, hanem egyszer kell fix összeget fizetni érte. Erre eddig csak a havonta megújuló előfizetések esetében volt eddig lehetőség, most viszont bekerül a 0 dolláros tier is, tehát könnyen lehet, hogy például a Monument Valley-t pár napig ingyen kipróbálhatják majd azok is, akik még nem döntöttek a vásárlás mellett.

Forrás: 9to5mac

Beats -25%

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!