imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Jony Ive állítólag kiborult az Apple Car projekt fejlesztőire


Ahogy tegnap megírtuk, Steve Zadesky, a Project Titan projektvezetője elhagyja az Apple-t, ami akár vissza is vetheti az Apple Car fejlesztését. A találgatásokat azzal csitították, hogy Zadesky nem rossz teljesítménye, hanem „személyes indokok miatt” távozik a cégtől. Most az AppleInsider exkluzív belső forásokra hivatkozva állítja: komolyabb gondok lehetnek az Apple autós projektjével.

Úgy néz ki mégsem beszélt a levegőbe Elon Musk, a Tesla a vezérigazgatója, amikor azt mondta, hogy elektromos autót, vagy egyáltalán, bármilyen autót építeni nem olyan egyszerű, mint mondjuk csinálni egy nagyobb iPadet. A Teslának is tíz év fejlesztésbe telt, mire kijöttek az első modelljükkel, és a munka azóta sem állt le. És bár egyes híresztelések szerint a Project Titan keretei között több mint ezer ember dolgozik – feltételezhetően – az Apple Car-on (aminek agyelszívó hatását a Tesla is megérezte), ez sem elég, hogy tartani lehessen a 2019-es „ambíciózus” határidőt. Az ünnepek utáni munkaértekezleten állítólag Jony Ive elégedetlenségének adott hangot, hogy milyen irányba megy a projekt. És ha ez még nem lenne elég, állítólag létszámstopot rendeltek el a Project Titan-re.

Jony Ive nem örül.
Jony Ive nem örül.

Kérdés, hogy mi lehet akkor a megoldás? Egyesek tudni vélik, hogy az Apple már tavaly ősszel tárgyalásokat kezdett a BMW-vel, hogy bizonyos fokú együttműködést alakítsanak ki, azonban a német autógyártó nem volt túl lelkes, hogy megossza a tapasztalatait a kérdésben. Az együttműködés alapja a BMW i3-as modellje lett volna, ami állítólag elnyerte az Apple tetszését, mert bátran és újítóan nyúlt hozzá az elektromos autó koncepciójához. A Forbes egyik publicistája fel is vetette, hogy nem is feltétlenül sülne el rosszul, ha a két cég együttműködne. Ez nem a reklám helye, de én is vezettem már i3-at, és nagyon jó érzés volt, a nagybetűs tökéletes városi jármű lehetne, amibe Handras is rögtön beleszeretett. Csupán egy baj van vele, hogy nagyon drága: az alapmodell 12 millió forint körül van.

BMW iRemote alkalmazás Apple Watch-ra (Magyarországon még nem elérhető)
BMW iRemote alkalmazás Apple Watch-ra (Magyarországon még nem elérhető)

A Forbes cikke szerint az Apple az i3-as platformra alapozva gyorsabban tudna létrehozni egy működő és eladható autót, amiből a BMW is profitálna, ugyanis az i3 eladások nem állnak túl jól, még Németországon belül sem. A jövő egészen biztos a kisebb (vagy nulla) emissziós autóké, hisz a BMW is azt ígérte, hogy 2025-re nem lesz benzines/gázolajos modelljük, csak hibrid vagy elektromos. Kérdés, hogy az Apple segítségével, vagy velük versenyezve.

Források: AppleInsider, Forbes

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!