imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Kelendő az Apple Watch, új beszállító száll be a gyártásba


A néha csilli-villi, máskor elegáns, sokszor pedig sportos oldalát mutató Apple Watch egyre fontosabb az Apple számára, ezért új beszállítóra volt szükségük a jelenlegi mellett, hogy teljesíteni tudják a piaci igényeket.

Az Apple valamit nagyon eltalált az idei frissítéssel, amikor 2 új modellt jelentetett meg, rengeteg anyag és szín variációjú pántokkal, melyek kínálatát azóta is bővítik. Azoban a Nike+ pántos kiadásról se feledkezzünk meg, amit a legutóbbi webshop átállás óta már külön is megvásárolhatunk a Watch-hoz. Ha tudnánk a siker kulcsát, akkor valószínűleg én és szerzőtársaim is már felhagytunk volna az írással és menő okosórákat terveznénk, ami után mindenki vágyódik.apple_watch_nike_2Konkrét oka nincs is az Apple Watch sikerének, ami főleg annak fényében érdekes, hogy az Apple pontos számokat nem közölt eddig az óra eladásairól, miközben a termék reklámkampánya egyre fokozódik, illetve a hírek szerint új beszállító került képbe. Vélhetően azért, hogy megfelelő ütemben tudják kielégíteni a vásárlói igényeket. Hivatalos számok hiányában csak becslések vannak arról, hogy mégis mennyi az annyi, mennyire sikeres az Apple Watch?

A piackutató Canalys szerint 2016 negyedik negyedében 9 millió okosórát értékesítettek, ebből mintegy 6 millió darab volt Apple Watch. Ez 12 százalékos növekedés az azt megelőző év ugyanazon periódusához képest. Persze ne felejtsük el, hogy akkor még csak egyetlen modell volt a kínálatban, ami idén ősszel bővült, akár csupán ennek is betudható a növekedés illetve annak a faktornak is, hogy teljes egészében nőtt az okosórák népszerűsége.

5271001a44cf74ed0144cf8c7fcf0003Bár semmi nem sugallja azt, hogy az eddigi kizárólagos beszállító cég, a Quanta Computer ne tudná kielégíteni a cupertinóiak igényeit, ennek ellenére úgy tűnik, 2017 második felétől a Compal Electronics is beszáll a hardverelemek gyártásába. Ennek persze több oka is lehet, például, hogy az Apple nem szeretné, ha meglepetés érné, mikor hirtelen megnő nagy számban a Watch-ra a kereslet. Ezzel összefügghet ősszel egy új modell bemutatása is.

Azonban a legvalószerűbb eset csupán az, hogy az Apple árversenyt szeretne a beszállítói között, amivel olcsóbbá tudná tenni a gyártást, (talán magát a terméket is) és növelhetné a profitot. Nem ez lenne az első eset, hogy ilyen történik. 2015-ben hasonló céllal állították csatasorba ugyanezen cég gyártósorait, amiken szintén az Apple Watch, illetve az iPhone 6 alkatrészeit állította elő a cég.

A megállapodás mindkét fél részéről előnyösnek tűnhet, az Apple lejjebb szoríthatja a gyártási költségeket, a Compal pedig pótolhatja az utóbbi évek csökkenő notebook gyártásaiból kieső bevételt. A cég egyébként a második legnagyobbnak számít a laptopgyárak közül, ám a folyamatosan halványuló PC eladások miatt néhány éve egyéb területeken is jelen vannak. Tavaly például összesen 5 millió okosóra készült ezen gyár égisze alatt, ami idén akár a duplája is lehet.

Egyelőre semmi konkrét információ nem szivárgott ki az Apple Watch Series 3-ról, nem tudni, hogy évi rendszerességgel fog-e mostantól frissülni a szóban forgó okosóra. Nem is biztos, hogy erre nagy szükség van, a piac ezen szegmense még nagyon gyerekcipőben jár; de talán nincs is szükség gyakori frissítésre, mivel valószínűleg sokan amúgy sem cserélnék le a csuklójukon lévő órájukat.

Forrás: Cult of Mac

Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!