imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Kell az embereknek a HomePod


A WWDC-t megelőző híresztelések alapján már sejtettük, hogy a június eleji show jelentős részét viheti majd az Apple Siri Speakere, ami végül a HomePod elnevezést kapta a keresztségben. A kérdés már akkor is az volt, hogy vajon ki fogja megvenni? Úgy tűnik, elég sokan.

Kétségtelen, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a különböző okosotthon kiegészítőkre. Ennek feltehetően a gyártók örülnek a legjobban, hiszen az okostelefon piac lassan kezd telítődni, valami új bevételforrás után kellett nézni. Az ilyen jellegű termékek közül is most a legnagyobb slágert a hangszórók jelentik, amikben jellemzően valamilyen virtuális asszisztens lakik, aki a parancsainkat várja.

A lavinát egyértelműen az Amazon indította el az Amazon Echo-val és a benne lakozó Alexával. Nem kellett sok idő, hogy a Google és a Microsoft is beszálljon a buliba, már csak egyedül az Apple hiányzott a listáról. Eddig. Az idei WWDC-n ugyanis a cupertinói vállalat végre bemutatta saját megoldását, a HomePod-ot, ami csodálatos hangzást és intelligens megoldásokat ígért, Sirivel meghajtva.

Az örömhírt viszont két probléma is beárnyékolta. A kisebb gond, hogy a termék még bőven a gyártás-fejlesztés szakaszban jár, így jó pár hónapot kell még várnunk a megjelenésre. A nagyobb gond, hogy meglehetősen vaskos árcímke került rá, közel kétszerese az Amazon Echo-énak (179 dollár vs. 349 dollár). Ezek alapján joggal merül fel a kérdés,

mégis ki akarja majd megvenni?

A MorningConsult elemzőcég egy 2 000 résztvevős felmérést végzett ennek megállapítására, aminek eredményei alapján úgy tűnik, még látatlanul is elég sokan.

Kiderült, hogy a megkérdezettek 17%-a az Echo-t tartja a legjobb választásnak, ezt követi 12%-kal a szintén Amazon gyártmány Dot, majd 11-11%-kal megosztott harmadik helyen áll a Google Home és az HomePod. Ha figyelembe vesszük azt, hogy az Apple termékét Tim Cook-on kívül nem sokan próbálhatták még ki, ez nem is olyan rossz eredmény. Minden bizonnyal ebben közrejátszik az is, hogy a felmérés alapján az embereket az ár után a márka érdekli a legjobban egy ilyen beruházáskor, márpedig az Apple ebből a szempontból igen erős versenyzőnek számít.

Másik fontos tényező, hogy a cég termékeinek használói kifejezetten hűségesnek bizonyultak. A már bármilyen más Apple-termékkel rendelkezők 45%-ka „érdeklődik” az újdonság iránt. Az érdeklődés persze mit sem ér, a tapasztalat azt mutatja, hogy általában csak azok fontolgatják komolyan a kért összeg kicsengetését, akik a „nagyon érdeklődik” lehetőséget választják az ilyen kérdéssoroknál. Az Apple szerencséjére belőlük sincs kevés, a válaszadók 19%-ka jelölte ezt az opciót.

Elnézve azt, hogy mennyien használnak iPhone-t, ha komolyan érdeklődőknek csak a negyede vesz HomePod-ot is, már valószínűleg bőven sikeres lesz a termék.

Forrás: 9to5mac

Épp ma írtunk róla, hogy Tim Cook mit gondol a HomePod áráról, érdemes elolvasni a vele készült teljes interjút. Ha pedig csak kis színes rövidhírekre vágynál, a Shuffle-ben biztosan találsz kedvedre valót.

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!