imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Ki hitte volna? Rekord Q3 eredmények az Apple-nél


Az utóbbi időben gyakorlatilag mindig bemásolhatnánk az előző negyedéves eredményekről szóló hírt, és csak a számadatokat kéne átírni – a növekedés ugyanis töretlen. Jelenleg is zajlik az Apple negyedéves pénzügyi eredményeit ismertető telefonkonferencia a befektetőkkel, a számokat azonban már közzétette a cég a weboldalán: ismét minden korábbi Q3-mat sikerült túlszárnyalni.

A Q3 (vagyis harmadik negyedév) ne tévesszen meg senkit, az Apple első pénzügyi negyedéve ugyanis a karácsonyi időszakot is magában foglaló szeptember elejétől december végéig tartó időszak. Így az elmúlt második naptári negyedév volt a harmadik pénzügyi negyedévük. Tim Cook az alábbiakat nyilatkozta a kiadott sajtóközleményben:

Elképesztő negyedévünk volt, az iPhone által generált bevételek 59%-ot növekedtek tavalyhoz képest, erősek voltak a Mac-eladások, és megdőlt a szolgáltatásokból, például az App Store-ból származó bevételek rekordja, valamint nagyszerűen rajtolt az Apple Watch. Az Apple Music iránti érdeklődés hihetetlen, és még előttünk van az iOS 9, az OS X El Capitan és a watchOS 2 őszi megjelenése.

Bevétel és nyereség

Az idei Q3 bevétele 49,6 milliárd dollár volt, ami „természetesen” a valaha volt legjobb harmadik negyedévet jelenti, a tavalyi év azonos időszakához képest 33%-os növekedést követően. A profit 10,7 milliárd dollár lett, ez is rekord (40%) növekedés, ráadásul az árrés is nőtt egy icipicit.

A bevétel eloszlása az alábbiak szerint alakult: 64% iPhone, 9% iPad, 12% Mac, 10% szolgáltatások és iTunes, valamint 5% egyéb – ez utóbbira később visszatérünk. Ha a területi megoszlást nézzük, akkor továbbra is megfigyelhetjük a pár negyedéve tartó trendet: Kína szupergyorsan erősödik. A pontos arányok: 40,74% Amerika, 20,88% Európa, 26,67% Kína, 5,79% Japán, 5,951% Ázsia többi része és a csendes-óceáni térség.

iPhone

Az iPhone továbbra is elképesztő mennyiségben fogy, idén 35 százalékkal több iPhone-t vásároltak mint tavaly április elejétől június végéig, ami összesen 47 millió darabot jelent. Ami még durvább, hogy ez majdnem annyi iPhone mint amennyit 2013 karácsonykor adtak el. Mi lesz itt, ha megjelenik a következő – a trendek alapján még jobban teljesítő – „s-széria”?

iPad

Nem ilyen jó a helyzet az iPadekkel, ez azonban az utóbbi negyedévekben megszokottá vált. A táblagéppiac globális csökkenésének megfelelően ismét csökkentek az eladások, és bár Tim Cook az előző negyedévben azt nyilatkozta, hogy nem kell aggódni, azért valószínűleg ő is elgondolkozott már a dolgon álmatlan éjszakáin. A pontos mennyiség 10,9 millió darab lett, ami 18%-os csökkenést jelent 2014-hez képest.

Mac

Noha valószínűleg nem a MacBooknak köszönhetően, de a Mac-eladások miatt sem panaszkodhat az Apple, főleg, hogy alapvetően csökkenés vagy stagnálás figyelhető meg a PC-piacon az utóbbi időben. A harmadik pénzügyi negyedévben 4,8 millió Mac fogyott, ami 5%-os növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Egyéb

Az „Egyéb” kategória eddig nem volt túl izgalmas, de ez az időszak elmúlt. Az iPod már egy ideje ezt a kategóriát erősíti a folyamatosan csökkenő, és lassan minimálissá váló eladási adatok miatt, új szereplő azonban az Apple Watch – amiről ennek megfelelően nem közöl pontos számokat az Apple. Az egyéb kategória bevétele viszont igencsak megugrott a tavalyi év azonos időszakához képest, egész pontosan 2,6 milliárd dollár lett (50%-os növekedés).

A konferenciahívás során kiderülhetnek még további érdekes részletek, ha így lesz, frissítjük ezt a cikket, vagy reggel újabb összefoglalóval jelentkezünk.

Addig is néhány színes grafikon azoknak, akik inkább vizuális típusok:

Apple2015Q3-bevetelApple2015Q3-eloszlas

Apple2015Q3-iPhoneApple2015Q3-iPadApple2015Q3-Mac

 

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!