imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Kim Kardashian bedöntötte az App Store-t?


Még hétfőn jelent meg Kim Kardashian, hm, „amerikai televíziós személyiség” új, Kimoji elnevezésű alkalmazása az App Store-ban. Nem sokkal ezután az internet általunk kevésbé látogatott részén bombaként robbant a hír, hogy az App Store beleroppant a hatalmas érdeklődésbe.

Hogy Kim Kardashian pontosan mit csinál, és mitől örvend ekkora népszerűségnek, azt nehéz megmondani, az azonban biztos, hogy az egyik legnépszerűbb amerikai valóságshow-szereplő. Hétfőn megjelent az új, Kimoji névre keresztelt, 1,99 eurós alkalmazása az App Store-ban. Az alkalmazás gyakorlatilag egy külső fejlesztésű billentyűzet, amivel a hírességgel kapcsolatos emoji-szerűségeket küldhetünk üzenetekben az ismerőseinknek.

Az alkalmazás értelméről, vagy a néha egészen meghökkentő emojikról most inkább ne is beszéljünk. A megjelenéssel kapcsolatban azonban gyorsan elkezdett terjedni egy hír: a Kimoji annyira népszerű lett, hogy bedöntötte az App Store-t, vagyis az Apple szolgáltatása beleroppant a hatalmas érdeklődésbe. Ezt maga Kardashian kezdte el terjeszteni a Twitteren:

Az igazság persze meglehetősen távol áll ettől, a „hír” azonban olyan gyorsan terjedt, és annyi pletyka- és bulvároldal hozta le, hogy az Apple-nek egy közleményben kellett reagálnia. A Kimoji természetesen nem tette tönkre az App Store-t, és noha az érdeklődés valószínűleg valóban magas volt – főleg a tweetek után –, semmilyen problémát nem okozott az Apple tegnapi, a TechInsiderhez eljuttatott közleménye alapján:

Abszolút semmiféle probléma nem volt az App Store-ral a tegnapi nap folyamán.

Mi okozhatta a „félreértést”? Ehhez egy picit otthon kell lenni a keresők világában, de azért nem nagyon. Mint minden kereső esetében, az App Store-nál is fel kell indexelni a tartalmakat ahhoz, hogy relevánst találatokat kapjunk. Ehhez persze kell valamennyi idő, így előfordulhat, hogy egy-egy új alkalmazást nem dob ki azonnal az App Store keresője. Pontosan ez történt a Kimoji alkalmazás esetében is, majd ahogy lefutottak az indexek, varázslatos módon „megjavult” a szolgáltatás. Bámulatos!

A hírverés mindenesetre arra jó volt, hogy az app az első helyen tanyázzon a fizetős alkalmazások között az amerikai, sőt – számunkra meglepő módon – a magyar App Store-ban is. Vagyis a hisztikeltés továbbra is nagyon jó módszer ahhoz, hogy egy egyébként különösebb figyelemre nem méltó alkalmazást a toplisták elejére toljunk, nem kevés bevételt termelve ezzel.

Forrás: TechInsider.

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!