kina_iphone_xiaomi

Kínában szárnyal az Apple – de a Xiaomi még jobban

#HÍREK
2015. 02. 18.
Megérkeztek az IDC legújabb számai a kínai okostelefon-piaccal kapcsolatban, melyek 2014 utolsó naptári negyedévében mutatják meg, hogyan fogytak a különböző gyártók készülékei, illetve az éves telefoneladásokat összesítik. Az Apple is nagyot nőtt, de a Xiaomi egészen megdöbbentően teljesít.

Azt már tudjuk, hogy az Apple utolsó naptári negyedéve minden korábbi rekordot megdöntött, a növekedés nagy részét pedig Kína adta – nem véletlenül nyitja a cég egyre-másra az üzleteket a távol-keleti országban. Az IDC legfrissebb adatai azonban segítenek kontextusba helyezni az Apple eredményeit a többi gyártóval összehasonlítva.

Ezek alapján az iPhone-ok eladása 99,7%-kal nőtt 2014 utolsó naptári negyedévében (október-december) az előző év azonos időszakához képest, vagyis majdnem sikerült megduplázni a számokat. Ezen kívül a Huawei tudott még jelentősen nőni a 28,3%-os eredményükkel, a Xiaomi azonban mindenkit lemosott a színről: ők ugyanis 150%-kal növelték az eladásaikat ebben az időszakban. Az is jól látszik, hogy ki itta meg ennek leginkább a levét: a Samsung eladásai ugyanis 49,9%-kal csökkentek 2013-hoz képest ebben az időszakban. Ezzel a Xiaomi lett a legnagyobb szereplő a kínai piacon az év végét tekintve, második helyre kúszott fel az Apple, a Samsung pedig ötödiknek csúszott vissza.

Forrás: IDC
Forrás: IDC

Ha a piaci részesedést nézzük ebben az időszakban, akkor jól látszik, hogy az Apple a szóban forgó negyedévet megelőző három hónaphoz képest több mint megduplázta a jelenlétét. A régi Apple-felhasználók közül sokan voltak, akik nem üdvözölték a nagyobb kijelzővel érkező iPhone 6 és iPhone 6 Plus modellek bejelentését (ugye, Bence? :)), de tisztán látszik, hogy valószínűleg ez nagyban hozzájárult az Apple távol-keleti piacokon tapasztalható jelentős növekedéséhez. Rajtuk kívül egyébként csak a Huawei tudott javítani a harmadik és a negyedik negyedév részesedését tekintve.

Az éves eredmények azért meglehetősen máshogy néznek ki – és valószínűleg ebben jelentős szerepet játszik az, hogy az iPhone 6 októberben mutatkozott be Kínában. Ha egész 2014-et nézzük, a Xiaomi akkor is vezet, összesen – egészen megdöbbentő – 186,5%-os növekedéssel, a második pedig itt még a Samsung, bár ők – a listán egyedüliként – rontottak a 2013-as eredményeikhez képest, egészen pontosan 22,4%-ot. Az Apple korábbi teljesítményét mutatja az a tény, hogy ők fel sem fértek az ötös toplistára ha az egész éves eladásaikat nézzük – ebből talán még jobban látszik, hogy mennyire fontos lépés, az iPhone 6 megjelenése.

Forrás: IDC
Forrás: IDC

Az eredményekből az is kitűnik, amire több elemző is figyelmeztetett a Xiaomi térnyerése kapcsán: a feltörekvő, olcsóbb modelleket kínáló kínai gyártó valószínűleg az ebben az árkategóriában jelentős súllyal részt vevő gyártókra – így például a Samsungra – lehet veszélyes, míg a jellemzően a prémium kategóriában játszó Apple-ra talán kevésbé. Azért lehet, hogy Cupertinóban is felvonják a szemöldöküket az eredmények láttán, és egy újabb név kerül a házi darts-táblára.

Forrás: 9to5Mac.