imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Milyen lesz a MacBook Pro 5 év múlva?

Az iMagazin koncepciója a Ti elképzeléseitek alapján!

Kit szólítanak meg az iPhone reklámok?


Gondolkodtatok már azon, mitől olyan egy iPhone reklám, amilyen? Mik az irányító szempontok? Mi miért történik bennük úgy, ahogy az Apple csinálja? Ha mindent nem is tudunk megválaszolni, az alábbi tanulmány egy nagyon érdekes következtetésre jutott. 

Az Apple mára legendás vállalattá nőtte ki magát a reklámpiacon is. Nem sok dolgot tudok elképzelni, ami nagyobb kihívást és presztizst jelent egy szakmabelinek, mint filmet készíteni az Apple-nek. Annak az Apple-nek, amely 1984-ben beindította Super Bowl reklámok őrületét, majd kultusszá tette a fehér fülhallgatót és az iPodot,valamint megalkotta a Mac vs. PC reklámsorozatot.

Időnként mi is megosztjuk veletek az új reklámokat, hiszen magunk is nagy rajongói vagyunk. És ha valamihez igazán ért az Apple, akkor az az, ahogyan meg tudja nyitni a szívcsakránkat. Egy, a UserTesting által készített felmérés szerint ez nem csupán azon múlik, hogy sikerült néhány nagyon tehetséges filmess szerződniük. Hanem bizony azon is, hogy teljesen célzott folyamatról van szó.

Az Apple tudatosan választ stílust, színvilágot és hangulatot a reklámokhoz, amivel egy bizonyos generációra lőnek. Ez pedig meglepő módon a fiatalok. 200 Android és iOS userrel megnézettek 3 darab iPhone reklámot, majd megkérdezték tőlük, milyen hatással voltak rájuk a látottak.

Az első érdekes adat szerint az iPhone-osoknak nagyobb arányban tetszettek a reklámok, mint az Androiodos tábornak. A második pedig, hogy az 55 év felettiek kifejezetten nem szimpatizáltak azokkal, míg a 18-25 közöttiek többségét sikerült megszólítani vele. Mitöbb, még a Z generációnál fiatalabbaknak is egyöntetűen tetszett mindhárom film.

A felmérés a színvilágot, a gyors vágást és hektikusságot emelte ki, mint irányító szempontot. Ezek minél markánsabban vannak jelen, annál jobban magának érzik a kiskorúak is, ezzel pedig egy márkalojalitást sikerül elérnie az Apple-nek. Ezt erősíti meg, hogy a Piper Jaffray kutatása alapján az amerikai tinédzserek 84%-a gondolja úgy, hogy a következő telefonja iPhone lesz.

Ezzel szemben az idősebb generáció már másként vélekedik, az is kiderült, hogy az 55 plusszosok nem igazán vannak kibékülve a Face ID-val. A megkérdezettek válaszaiból azt sikerült leszűrni, hogy félnek a technológiától és nem érzik biztonságban az intim szférájukat. Ugyanakkor az is valószínűsíthető, hogy az Apple ezek alapján fejlesztette a biometrikus azonosítást arra, ahol most tart.

A most készült felmérés azt is kiemeli, hogy a fiatalság kötődése az Apple-höz szinte kisgyermek korban kezdődik. Logikus, hiszen ekkor még sokkal jobban befolyásolható és formálható az emberi agy, ráadásul ez a gyakorlat egyáltalán nem áll távol az Apple-től.

Gondoljunk csak arra, amikor az Apple bevezette a Macintosh-t az amerikai oktatásba és bemutatta az eMacet, amit kifejezetten az iskolák számára tervezett. Ez volt a valaha volt legjobb marketinghúzásuk, hiszen ha Macen sajátítod el a számítógéphasználatot, nagyobb a valószínűsége, hogy később is ezt a platformot fogod preferálni.

A tavaszi iPad bemutató mögött is hasonló motiváció állhatott, hozzátéve azt is, hogy az Apple rengeteg oktatást tart üzleteiben gyerekeknek és tanárok is egyaránt.

Forrás: Apple World Today

Beats -25%

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!