imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

App Store pénzvisszatérítés

Koreai fejlesztők kritizálják az Apple pénzvisszatérítési irányelveit


Az Apple, mint kisgyermek az anyukájához úgy ragaszkodik felhasználóihoz és védelmezi őket. Bár ez a fajta védelem nem biztos, hogy mindig jogos, de mindenképp dicséretes dolog.

Koreában a fejlesztők egy kicsit kiborultak az Apple pénzvisszatérítési programjára. Korábban mi is írtunk róla, hogyan lehet egy-egy félrement App Store vásárlást követően visszaigényelni az alkalmazás árát. Ám úgy tűnik ezzel igen sokan visszaélnek és ezt főleg a játékfejlesztők érzik a leginkább.

iOS fejlesztő

 

Az Apple maga kontrolál minden App Store vásárlást és azzal kapcsolatos kérelmeket illetve reklamációkat. Ebből a folyamatból kizárja a fejlesztőket, olyan szinten, hogy azok nem kapnak infót még arról sem, hogy kik azok felhasználók, akik rendszeresen visszaélnek ezzel a lehetőéggel.

Ez egyrészről kicsit kellemetlen lehet fejlesztői oldalról, azonban nekünk fogyasztóknak a lehető legjobbat teszi ezzel az Apple. A személyes adataink biztonságban maradnak, illetve valószínűleg komolyabb visszaélések történnének, ha minden szoftveres cég maga kezelné ezeket az ügyeket.

A Google Play Áruházban ettől eltérő a szabályzat. A vásárlástól számított két órán belül akárminek visszakérhetjük az árát, utána viszont már nem. Ami egyrészről jó, hiszen nem fordulhat elő az, hogy valaki napokig játszik egy játékkal, majd megunja és refundot kér.

App Store

Másrészről viszont nincs limit, tehát akárhányszor és akárminek az árát visszaadják 2 órán belül. Így előfordulhat, hogy sokan kipróbálás céljából megvesznek mondjuk egy játékot, majd viszakoznak.

Ezzel szemben az App Storeban nincs ilyen szabály. Egész egyszerűen pár alkalom után küld egy figyelmeztetést az áruház, hogy mostantól csak visszatérítési opció nélkül tölthetsz le fizetős alkalmazást. Azt nem tudni, hogy milyen gyakorisággal és milyen szabályrendszer alapján teszi ezt az Apple. Persze egy európai uniós törvény szerint 14 napon belül akármilyen internetes vásárlás után visszaigényelhetjük a termék összegét, ami a digitális tartalmakra is igaz.

Próbáljuk rendszabályozni azokat, akik visszaélnek a vásárlással és ezzel megkárosítanak más felhasználókat. Más alkalmazás áruházakkal ellentétben az Apple nem ad a játékfejlesztő cégeknek információt arról, hogy mely játékosok követik el a rendszeres visszaéléseket. Ez nagyban megnehezíti nekünk azt, hogy megtudjuk ezeket akadályozni.

– fogalmazta meg a Next Floor, a Destiny Child forgalmazója.

Destiny Child, koreai fejlesztésű játék

A fejlesztők szerint, mivel nem tudják, hogy mely felhasználók igényeltek visszatérítést, így nagy lehet a kavarodás és simán előfordulhat, hogy egyes felhasználók továbbra is használják a fizetős tartalmakat. Így kénytelenek manuálisan követni, hogy ki és miért fizetett, avagy nem fizetett.

Habár, így is szűrhetőek az elkövetők, de nem minden esetben. A Flint játékkészítő cég például 300 felhasználóról szerzett tudomást, miután elhatározták, hogy rendet tesznek a rendszerükben. Ehhez hatósági beavatkozást is kértek, hiszen ezek olyan visszaélések, amik megkárosítják a céget.

iPad játék

A Nixon és a Longtu Korea szintén játékokkal foglalkozó cégek, akik az Apple segítségét kérték az ügyben. Ám a cupertinói vállalatnak még mindig a felhasználók adatainak biztonsága az első és nem jelölték meg azokat, akik több esetben is visszaigényelték pénzüket ugyan azon játékra.

Nem tudom megérteni az Apple irányelveit, hogy miért védik azokat, akik problémát okoznak a rendszerben.

Az Apple egyelőre nem szólalt meg az ügyben. Arról sincs pontos információ, hogy milyen mértékű valójában a probléma. Ha tényleg jelentős a visszaélések száma, akkor várhatóan az Apple cselekedni fog az ügyben.

Forrás: Macrumors

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!