imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Közel 1 millió Apple Watch-ot rendelhettek elő az USA-ban


Eltelt az első hétvége azóta, hogy április 10-től kezdődően bárki előrendelheti magának az Apple Watch-ot, amennyiben az első körös kilenc rajtoló ország valamelyikében tartózkodik. Az Apple egyelőre nem közölt hivatalos számokat az előrendelések mennyiségéről, de a vészesen gyorsan apadó készletek meglehetősen nagy érdeklődést vetítenek előre.

Nekünk ugyan sikerült megrendelnünk első körös, vagyis április 24. és május 8. közötti szállítással az órákat, azonban pár perccel a rendelés leadása után máris több hétre nőtt a várakozási idő, majd néhány óra múlva egyes modellekre már júliusi szállítást írt az Apple Online Store. Ez alapján az érdeklődés elég nagy lehetett, bár azt pontosan nem tudhatjuk, mekkora készlettel indult neki az Apple a forgalmazásnak.

A Slice Intelligence piackutató cég azonban rendelkezik egy 2 millió fős panellel, mely alapján az online vásárlási szokásokat elemzik. Az adatokat anonimizált e-számlákból nyerik ki, így elvileg valós vásárlásokat tudnak követni. A cég úgy becsüli, hogy az első napon, vagyis pénteken 957 ezer Apple Watch talált gazdára csak az Egyesült Államokban.

A 9080 fős minta alapján minden vásárló átlagosan 1,3 órát rendelt, az egy órára lebontott átlagár pedig 503,83 dollár volt (az Apple Watch Sport modellt választók átlagosan 382,38 dollárt költöttek, míg az acél Apple Watch-ot választók 707,04 dollárt). A vásárlók 72%-a vásárolt Apple-termékeket az elmúlt két évben, és 21%-uk rendelte elő az iPhone 6-ot vagy iPhone 6 Plust a megjelenés előtt. Majdnem egyharmaduk vásárolt az elmúlt időszakban két Apple-eszközt, és 11%-uk rendelkezik Mackel, iPhone-nal és iPaddel is.

Adatok forrása: Slice Intelligence
Adatok forrása: Slice Intelligence

Ahogyan az várható volt, a vásárlók túlnyomó többsége (62%) a sportváltozatot rendelte elő. A normál Apple Watch-ot választók között is többségben voltak azok, akik az olcsóbb, fekete vagy fehér fluoroelasztomer sportszíjat választották. A nagyobb jobb elvet vallhatják sokan, hiszen a Slice becslése szerint az összes eladott óra 71%-a volt a nagyobbik, 42 mm-es kiadás. Azonban akik a Sportot választották, nagyobb valószínűséggel rendelték meg a kisebb, 38 mm-es tokozású Apple Watch-ot (32%, míg az acél modellnél 24% az arány).

Nem meglepő módon a legnépszerűbb modell az asztroszürke Apple Watch Sport lett, a vásárlók 40%-a választotta ezt a típust. Ezt követi 34%-kal a rozsdamentes acél Apple Watch, 23%-kal az ezüst alumínium sportváltozat, míg a legdrágább asztrofekete acél változatot mindössze a megrendelők 3%-a választotta. A legnépszerűbb szíj a fekete sportszíj lett, az összes vásárló 49%-a vett ilyet, ezt követi a fehér sportszíj 16%-kal, majd a dobogó harmadik fokán a lényegesen drágább Milanese Loop áll 10%-kal.

Adatok forrása: Slice Intelligence
Adatok forrása: Slice Intelligence

A fenti számok tehát csupán becslések az amerikai piacra vonatkozóan (a Slice a maradék nyolc országban nem gyűjtött adatokat), bár a cég azt álltja, hogy rendkívül pontosan mutatják a valós viszonyokat. Remélhetőleg az Apple is közöl majd pontos számokat az első hétvégés eladásokról, persze sajnos ez egyáltalán nem biztos, hiszen például a negyedéves jelentéseikben sem fognak külön kategóriát szentelni az Apple Watch-nak, hanem nemes egyszerűséggel az „egyéb” kategóriába teszik az eladásokat és a bevételt. Érdekességképpen: a Canalys elemzőcég szerint tavaly összesen 720 ezer Android Wear okosóra fogyott világszerte, míg a Pebble is hasonló eladásokkal büszkélkedhet. Ha a Slice becslése pontos, és legalább annyi órát eladtak világszerte is, mint az Egyesült Államokban, akkor az Apple Watch jó eséllyel pályázhat az összes okosóra piacának akár több mint 50%-ára is 2015-ben.

Mi is kipróbáltuk egyébként még pénteken az Apple Watch-ot, és készítettünk róla egy rövid videót is:

Forrás: Slice Intelligence via Quartz. Borítókép: Quartz.

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!